سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس یاری منتقد و دبیر هیئت تحریریه مجله "فیلم" ازجمله پیشکسوتان عرصه روزنامه‌نگاری است که بیش از 35 سال از عمر خود را در مطبوعات گذرانده است.

او درباره عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مهم‌ترین‌ ویژگی‌ حسین انتظامی این است که از جنس مطبوعات است. او به‌عنوان فردی وارد این عرصه شد که به کار مطبوعات اشراف کامل داشت. او جزو افرادی است که هیچ‌کس تا زمانی که در این پست کار می‌کرد متوجه نشد متعلق به کدام گروه سیاسی و یا حزب است و این در سیستم عملکردی او مشخص نشد.

یاری ادامه داد: او درست به همین دلیل مورد قبول همه آدم‌هایی است که با هر اعتقادی در مطبوعات کار می‌کنند و این یک ویژگی درجه یک است و برای فردی که در عرصه کاری به‌عنوان مدیر کار می‌کند یک شاخصه مثبت است.

یاری افزود: انتظامی بسیار خوش‌برخورد و خوش‌چهره است و از هر نظر انسان نازنینی است. شما جایی می‌توانید موفق باشید که مجموعه افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید نسبت به شما دافعه نداشته باشند. در واقع انتظامی را در تمام زمان‌هایی که با او برخورد داشتم این‌گونه دیدم. در تمام این سال‌ها حس یک مدیر را به او نداشتم و همواره احساس کردم که او همکار مطبوعاتی ماست. او با توجه به شرایطی که هر کس در این پست دارد و با در نظر گرفتن گروه‌های سیاسی و فشار جناح‌های مختلف، کارش را خیلی خوب انجام داد.

این منتقد سینما در عین حال با اشاره به مشکلاتی که در پی گرانی کاغذ برای اهالی مطبوعات به وجود آمده است، گفت: ما نمی‌دانیم که انتظامی برای مشکل کاغذ که امروز مطبوعات را تهدید می‌کند چقدر چکش زده و جلسه داشته است ولی قطعاً گرانی کاغذ در دوره کاری او اتفاق خوبی نبود چرا که بخشی از مطبوعات ما مثل بیماران روبه‌قبله شده‌اند و شرایط سخت شده است.

حسین انتظامی روز دوشنبه با توئیت مطلبی، از جایگزینی محمد سلطانی‌فر به جای او در سمت معاونت مطبوعاتی خبر داد.