سرویس سینمایی هنرآنلاین: برندگان هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو در سوئیس شنبه شب در میدان پیاتزا گرانده در شهر لوکارنو معرفی شدند و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست اولیویه آسایاس، جایزه یوزپلنگ طلایی را به وانگ بینگ مستندساز چینی برای تازه‌ترین فیلمش "خانم فانگ" (Mrs. Fang) اعطاء کرد. از وانگ به عنوان چهره پیشرو این روزهای جنبش فیلم مستند خارج از چین یاد می‌شود.

"خانم فانگ" پرتره‌ای تامل‌برانگیز از مرگ است که در 10 روز آخر زندگی یک زن کشاورز سالخورده مبتلا به آلزایمر در بخشی فقیرنشین در چین، فیلمبرداری شده است. وانگ سال پیش در جشنواره ونیز برای فیلم "پول تلخ" برنده جایزه بهترین فیلمنامه بخش افق‌ها شد.

جایزه ویژه داوران جشنواره لوکارنو که در واقع دومین جایزه اصلی این رویداد سینمایی است، به درام ترسناک "رفتار خوب" (Good Manners) به کارگردانی خولیانا روخاس و مارکو دوترا برزیلی رسید.

اف. جی. اوسانگ برای فیلم "9 انگشتی" (9 Fingers) جایزه بهترین کارگردان را برد. این فیلم درباره مردی فراری است که وارث دارایی‌های مردی در حال احتضار می‌شود که در جاده دیده است.

ایزابل هوپر ستاره فیلم "او" برای کمدی "مادام هید" (Madame Hyde) به کارگردانی سرژ بوزون جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. این فیلم درباره معلمی بددهن است که بعد از برخورد صاعقه فردی متفاوت می‌شود.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به الیوت کروست برای "برادران زمستانی" (Winter Brothers) اولین فیلم فلینور پالماسون کارگردان ایسلندی رسید. فیلم درباره دو برادر در یک زمستان سرد و مبارزه خشن آن‌ها با یک خانواده دیگر است.