سرویس سینمایی هنرآنلاین: جدیدترین ساخته مهران مدیری شب گذشته در حالی اکران شد که او میزبان طیف وسیعی از اهالی هنر، رسانه و سیاست و ورزش بود.

در ابتدای این برنامه که با تأخیر یک‌ساعته همراه بود، علی اوجی روی سن آمد و بعد از خوش‌آمدگویی گفت: من تابه‌حال این تعداد آدم را یکجا ندیده بودم و واقعاً باعث خوشحالی است که همگی امشب در کنار هم به تماشای اولین ساخته مهران مدیری خواهیم نشست.

اوجی سپس از سامان احتشامی برای اجرا روی سن دعوت کرد.

این هنرمند پیانیست پیش از اجرای خود گفت: امیدوارم روزی شود که من بتوانم در صداوسیمای مملکت خودم ساز بزنم و البته سازم را نیز نشان بدهند، از مهران مدیری به خاطر اعتمادش ممنونم.

این نوازنده قهار پیانو یک قطعه کوتاه که ترکیبی از چندین قطعه ماندگار موسیقی بود اجرا کرد.

بعد از اتمام این اجرا، نوبت به اجرای سالار عقیلی با همراهی گروه "راز و نیاز " رسید. طبق گفته‌های اوجی، عقیلی برای اجرای این برنامه، کنسرت خود در شیراز را کنسل کرده است.

عقیلی در این برنامه دو قطعه بانام‌های "ایران" و "خوشه‌چین " را اجرا کرد و در خلال آن اعلام کرد که قطعه "ایران" یا همان تیتراژ سریال "معمای شاه " از قطعات محبوب مدیری است و این کار را تقدیم او می‌کند.

در نهایت نوبت به سخنرانی مهران مدیری به عنوان میزبان رسید. او گفت: امشب بزرگ‌ترین اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران رقم خورده و هنرمندی نیست که‌ در میان ما نباشد. این‌ اتفاق شگفت‌انگیز است و همه‌، بر من منت گذاشتید.

مدیری افزود: به جرات می‌گویم که امشب میزبان 95 درصد از اهالی سینما، تئاتر، تلویزیون و رسانه هستیم، من نمی‌توانم نام تمام ۶۳۰ مهمان هنرمند این مراسم را بخوانم، اما چند اسم را باید نام ببرم؛ ازجمله آقای نوبخت معاون رئیس‌جمهور، بهمن فرمان آرا، حسین علیزاده و همایون شجریان که‌ ای کاش حال استاد شجریان خوب‌ بود و اینجا بودند که‌ روی چشم ما جا داشتند.

او در پایان هم گفت: سه نفر هستند که به طرز شگفت‌انگیزی دلم می‌خواست امشب بودند و مطمئنم در همین اطراف و در کنار ما هستند؛ علی معلم، افشین یداللهی و عارف لرستانی.

دکتر محمدباقر نوبخت، بهمن فرمان آرا، حسین علیزاده، عادل فردوسی پور، همایون شجریان، سالار عقیلی، رضا عطاران، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهروز افخمی، علی انصاریان، بزرگ‌مهر حسین پور، بیتا فرهی، آزاده صمدی، امیر جعفری، شهره سلطانی، کوروش تهامی، علی صالحی، پرستو صالحی، چنگیز جلیلوند، مژده لواسانی، فرزاد حسنی، سروش جمشیدی، برزو ارجمند، بهاره کیان افشار، شیلا خداداد، علی اوجی، نرگس محمدی، الناز حبیبی، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، امیر ژوله، رامبد جوان، همایون ارشادی، مجید مظفری، سامان مقدم، سامان سالور، محمد سلوکی، علی ضیا و. برخی از چهره‌های حاضر در این اکران بودند.

پس از اتمام سخنرانی مدیری فیلم سینمایی "ساعت 5 عصر" برای حضار اکران شد. فیلمی که مدیری سال گذشته در نشست خبری آن عنوان کرد کاری کاملاً متفاوت از حوزه سریال سازی اوست و طی چند روز گذشته نیز مدیری بارها عنوان کرده است که فیلم او تنها یک کمدی تلخ است و جنبه‌های سیاسی ندارد.

این فیلم یک کمدی اجتماعی و یک اثر کاملاً مستقل و متفاوت است از آنچه تاکنون از کارهای مدیری دیده‌شده است، این فیلم مشکلات و معضلات اجتماعی را به شکل پررنگ به نمایش درآورده و درواقع خود ما را به خودمان نشان می‌دهد. ما در این فیلم به رفتارهای ناهنجار خودمان می‌خندیم و گاهی نیز تأسف می‌خوریم.

سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، رسول نجفیان، نگین معتضدی و مهران مدیری بازیگران این فیلم هستند.

"ساعت 5 عصر " روز جمعه 30 تیرماه به اکران عمومی درخواهد آمد.