سرویس سینمایی هنرآنلاین: شبکه اچ‌بی‌او اولین عکس آل پاچینو در نقش جو پاترنو در فیلم تلویزیونی جدید خود به کارگردانی بری لوینسن را منتشر کرد.

بازیگر برنده اسکار در این فیلم که هنوز نامش اعلام نشده است، نقش مربی سابق تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه پنسیلوانیا را بازی می‌کند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: جو پاترنو که موفق‌ترین مربی فوتبال دانشگاهی لقب گرفته است، درگیر پرونده رسوایی اخلاقی جری سنداسکی، دستیار خود در تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه پنسیلوانیا می‌شود که میراث او را به چالش می‌کشد و او را وادار به روبرو شدن با پرسش‌های قربانیان می‌کند.

پاترنو که اغلب با نام "جوپا" به او اشاره می‌شود، از دید خیلی‌ها یکی بهترین مربی‌های فوتبال دانشگاهی است. او از 1966 مربی تیم فوتبال شیرهای نیتانی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بود، اما موقعیت کاری‌اش در 2011 ناگهان به هم ریخت و این زمانی بود که پرده از اقدامات مجرمانه دستیارش، جری سنداسکی برداشته شد. یک گزارش رسمی که در 2012 منتشر شد، حکایت از آن داشت که پاترنو و دیگر مقامات دانشگاه پنسیلوانیا از سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی کودکان توسط سنداسکی باخبر بودند، اما ترجیح دادند بر آن سرپوش بگذارند. پاترنو در همان سال 2012 درگذشت.

Al Pacino as Joe Paterno

رایلی کیو در این فیلم نقش سارا گانیم خبرنگار 23 ساله را بازی می‌کند که اولین بار این رسوایی را گزارش داد و کاری کرد مورد توجه افکار عمومی واقع شود. او در نهایت برای کار خود برنده یک جایزه پولیتزر شد. آنی پاریس نقش مری کی پاترنو دختر جو پاترنو را ایفاء خواهد کرد.

لوینسن این پروژه را از طریق شرکت خود لوینسن/فونتانا آن را تهیه می‌کند. دبورا کان، جان سی. ریچاردز و دیوید مکنا فیلمنامه را می‌نویسند. فیلم با همکاری سونی پیکچرز تلویژن تهیه می‌شود.

پاچینو پیش از این در چند پروژه دیگر نیز با شبکه اچ‌بی‌او همکاری کرده است که شامل "تو جک را نمی‌شناسی" درباره جک کوورکیان، "فیل اسپکتور" درباره پرونده جنایی افسانه صنعت موسیقی و سریال کوتاه "فرشتگان در آمریکا" است. لوینسن کارگردان و مدیرتولید "تو جک را نمی‌شناسی" و مدیرتولید "فیل اسپکتور" بود. او و پاچینو در فیلم‌های سینمایی "سگ را بجنبان" و "تحقیر" هم همکاری کردند.

خبر بازی پاچینو در نقش پاترنو اولین بار در 2013 منتشر شد. آن سال اعلام شد برایان دی پالما بر مبنای کتاب پرفروش "پاترنو" نوشته جو پوسنانسکی، روزنامه‌نگار ورزشی، فیلم سینمایی "هپی ولی" را با بازی پاچینو می‌سازد.