سرویس سینمایی هنرآنلاین: عمدتاً تابستان بهترین فصل برای اکران فیلم‌های سینمایی است، به این دلیل که هم دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل هستند و هم‌خانواده‌ها اوقات بیشتری برای فراغت و در کنار هم بودن دارند. روزهای طولانی و گرم تابستان موجب می‌شود تا خانواده‌ها سری به سینماها بزنند و علاوه بر حضور در یک محیط فرهنگی و هنری بتوانند از دیدن آثار سینمایی نیز لذت ببرند.

درحالی‌که این روزها فیلم‌های اجتماعی خوبی روی پرده سینماها هستند و فیلم‌های کمدی نیز همچنان از فروش بالایی برخوردارند اما به‌ زودی چند فیلم اجتماعی دیگر به این گردونه افزوده خواهد شد.

سه فیلم "سارا و آیدا " به کارگردانی مازیار میری، "بیست‌ و یک روز بعد " به کارگردانی محمدرضا خردمندان و "ساعت 5 عصر" به کارگردانی مهران مدیری فیلم‌هایی هستند که با سرگروهی، سینماهای مختلف به روی پرده می‌روند و از این میان دو فیلم متعلق به کارگردانان فیلم اولی است هرچند کوله باری از تجربه را پشت سردارند.

سارا و آیدا

سارا و آیدا

"سارا و آیدا" ساخته مازیار میری است که اولین بار در سی‌ و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به‌زودی در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پایی یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش پرداخته‌اند و همایون اسعدیان مجری طرح این فیلم اعلام‌شده است. این فیلم قرار است در گروه سینمایی آزادی به روی پرده سینماها برود.

بیست و یک روز بعد

بیست‌ویک روز بعد

فیلم "بیست‌ و یک روز بعد" به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان از دیگر فیلم‌های پذیرفته‌شده در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر بود که با موضوع نوجوان ساخته شد. این فیلم که به‌تازگی در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت جوایز بسیاری شد، به‌زودی و پس از پایان اکران فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" در گروه سینمایی کوروش به روی پرده می‌رود.

در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی به ایفای نقش می‌پردازند و قصه فیلم ملودرامی است از قصه‌ زندگی نوجوانی به نام مرتضی که در خلاصه داستانش آمده است: همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهر رو گرفته بود. پرنده‌ها دوروبر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی‌دوبار نورش کم‌وزیاد شده!

ساعت 5 عصر

ساعت 5 عصر

"ساعت 5 عصر" اولین ساخته سینمایی مهران مدیری است که پس از سال‌ها فعالیت در عرصه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بالاخره پا به سینما گذاشته و فیلمی متفاوت را روانه پرده جادویی سینما کرده است. هرچند تا به این لحظه طبق اخبار رسیده فیلم او دچار ممیزی‌هایی شده که مدیری آن‌ها را نپذیرفته و اکران فیلم با اماواگرهایی همراه است؛ اما باید منتظر ماند و دید که فیلم سینمایی این کارگردان نام‌آشنای عرصه طنز چگونه خواهد بود. در "ساعت 5 عصر" سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، پانته‌آ سیروس و ... حضور دارند.

نخستین بار قرار بود فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، اما به دلیل طولانی شدن مدت‌زمان فیلم‌برداری کار به جشنواره نرسید و اکران آن به نوروز 96 موکول شد که در آن زمان نیز پروانه نمایش فیلم صادر نشد تا این‌که درنهایت قرار است در تیر یا مرداد ماه این فیلم پر بازیگر به روی پرده برود.

پخش این فیلم را فیلمیران برعهده‌ گرفته و در گروه سینمایی قدس با سرمایه‌گذاری اول مارکت اکران خواهد شد. قصه "ساعت ۵ عصر" روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید، ولی چون به آن‌ها عادت کرده‌ایم و همواره با آن‌ها زندگی می‌کنیم، دیگر از دیدن آن‌ها شوکه نمی‌شویم، از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند.