سرویس سینمایی هنرآنلاین: فلور نظری بازیگر فیلم "افسانه گل آباد" ضمن حضور در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: به نظر می‌رسد سینمای کودک و نوجوان محدود شده و هنرمندان صاحب نام این رشته کم کار شده‌اند، اما همچنان به هر قیمتی خود را در این عرصه حفظ کرده‌اند، چون دلسوز کودک و نوجوان هستند و به این کار اهمیت می‌دهند.

نظری تاکید کرد: کار برای کودک و نوجوان مهم است، چون آینده جامعه در دست این اقشار است. از طریق سینما و تصویر خیلی از مفاهیم را می‌توان به کودکان آموزش داد، به طوری که در ذهن آنها حک شود. تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ریشه آن در کودکی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مطالعه به کودکان گفت: اگر می‌خواهیم در آینده کودکانی کتابخوان داشته باشیم، باید از همین امروز این کار را به آنها آموزش دهیم. کاهش مطالعه در کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

این بازیگر درباره فیلم" افسانه گل اباد" گفت: قصه‌های قدیمی سرزمین در این فیلم به صورت موزیکال و دیالوگ‌های شعرگونه برای کودکان به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: وجود جشنواره ضروری است، اما باید برای برگزاری مناسب‌تر این جشنواره‌ها از تجربیات سال‌های گذشته بیشتر بهره‌مند شد. این جشنواره باید بسیار منظم برگزار شود، چون مخاطب اصلی آن کودک و نوجوان است. جشنواره باید برگزار شود به این دلیل که تعامل و کنش و واکنش در این موقعیت اتفاق می‌افتد.

نظری با اشاره به علاقه‌اش به سینمای کودک گفت: دوست دارم برای کودک و نوجوان کار کنم و بسیار متاسف می‌شوم که هنرمندان صاحب نامی که پیش از این موثر فیلم می ساختند کم کار شده اند.