گروه تجسمی«هنرآنلاین» :جشن تولد ۸۳ سالگی خسرو سینایی، کارگردان فقید سینمای ایران روز جمعه ۲۹ دی در گالری هو برگزار می شود.

پونه ندایی ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری هنر آنلاین گفت: در این مراسم اثری از گیزلا وارگا سینایی از چهره خسرو سینایی به همراه عکس های خاطره انگیز به نمایش در می آید.

IMG_20240117_111246_693

در این برنامه فرح اصولی نیز حضور دارد.همچنین چهره گشایی کتاب «خسرو سینایی» به روایت ناصر فکوهی از سوی نشر گهگاه نیز انجام می گیرد.

ندایی در بیانیه این نمایشگاه آورده است: " خسرو سینایی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، نوازنده، شاعر و مترجم با استعدادهای گوناگون ادبی و هنری انسانی برجسته و به تمام‌معنا دانا، مهربان و متشخص بود. بینش وسیع او در هر دوره از زندگی حرفه‌ای‌اش به وی امکان زیست هنرمندانه را داد. حتی وقتی عرصه فیلم‌سازی بر او تنگ آمد، به خلق شعر و ترجمه متون مفید پرداخت و به جوانان جویای هنر پندهای حرفه‌ای داد.

سینایی گفته است: «در لحظه خداحافظی با این جهان خاکی به خودمان می‌گوییم در فاصله زاده شدن و رفتن سعی خودمان را کردیم که دنیای بهتری بسازیم.»

این افتخار را داشتم که در نشر امرود در همین ساختمان سه کتاب از خسرو سینایی با عنوان‌های «ترانه شاپرک‌های سفید»، «اتاق صورتی» و «گفت‌وگو با فیلمسازان بزرگ» را منتشر کنم. همچنین این مکان بخت آن را داشته است که به عنوان یکی از پلان‌های فیلم «دستگاه» ساخته خسرو سینایی مورد استفاده استاد قرار بگیرد.

اکنون با علاقه و اشتیاق در غیاب استاد سفر کرده تولد او را با حضور دوستدارانش جشن می‌گیریم. "

نشانی گالری هو، خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۲۹، همکف و اینستاگرام آن @hooartgallery است.