گروه تئاتر«هنرآنلاین» : روز یکشنبه ۲۴ دی نشست خبری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مهدی حامدسقایان دبیر این دوره و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در بخشی از این نشست یکی از اصحاب رسانه درباره این‌که آیا تعهدات مالی جشنواره چهل و یکم انجام شده است یا نه و همچنین وضعیت بودجه جشنواره چهل و دوم و نحوه تخصیص آن پرسید.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به این پرسش یادآور شد که هزینه‌های جشنواره چهل و یکم تامین شد و تنها بخشی از هزینه‌های هتل و برخی ریخت و پاش‌های اضافی باقی‌مانده است.

کاظم نظری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این‌که ریخت و پاش شد کمر ما را شکست، اصولا درست نیست به اسم رویداد انقلاب بودجه را در جاهای دیگر هزینه کرد. امسال این اتفاق نیفتاد و دبیر جشنواره تمام تلاش خود را کرده است تا بودجه برای تئاتر، نه حاشیه تئاتر هزینه شود.

با انتشار نقطه‌نظرات مدیرکل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در قالب یادداشتی کوتاه به سخنان کاظم نظری واکنش نشان داد.

در یادداشت زارعی چنین آمده است:

«ریخت و پاش‌های جشنواره تئاتر فجر ۴۱؟ کدام ریخت و پاش؟ مگر ریالی دست من بود؟ کاظم نظری به احترام جشن‌های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعلا سکوت می‌کنم. جواب مفصل بماند برای بعد.»