به گزارش هنرآنلاین، نوزدهمین جشنواره فیلم‌های مستقل اروپایی (ECU) در کشور فرانسه، فرنوش عابدی انیماتوریست ایرانی را به عنوان هیئت انتخاب دعوت کرد.

 

جشنواره The European independent film festival یک فستیوال سینمایی است که از مارس ۲۰۰۶ در پاریس آغاز به کار کرده. در لوگو و تابلوی این جشنواره هدف از برگزاری آن را این‌گونه بیان کرده‌اند: ما مستعدها را انتخاب و معرفی می‌کنیم؛ آینده سینما متعلق به «مستقل‌ها» و جوانترهاست.

 

مهمترین بخش‌های این فستیوال سینمایی شامل: آثار بلند داستانی؛ فیلم مستند؛ فیلم انیمیشن؛ ویدیو کلیپ و فیلم کمدی است. عنوان جایزه این فستیوال نیز جایزه جشنواره فیلم‌های مستقل اروپا یا اکو است. جشنواره اکو یکی از شناخته‌شده‌ترین جشنواره‌های مستقل جهان است که از نوآوری و خلاقیت استقبال می‌کند و به کارگردانان اجازه می‌دهد تا فیلم‌های خود را برای مخاطب علاقه‌مند به این حوزه به نمایش بگذارند.

 

فرنوش عابدی نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های موفقی چون «ملکوت» و «سمپاش» است که در جشنواره‌های داخلی و بالاخص خارجی جوایز ارزنده‌ای گرفته‌اند. جشنواره اکو از عابدی دعوت کرده تا داور هیئت انتخاب فیلم‌های این جشنواره باشد.

 

طبق اعلامیه جشنواره انتخاب فیلم‌ها در 28 فوریه 2024 و اعلام آثار برگزیده در 27 مارس 2024 انجام خواهد شد.