به گزارش هنرآنلاین، رئیس سازمان سینمایی گفت: تشکر می‌کنم از دست اندرکاران قدیمی‌ترین‌ جشنواره ‌سینمای ایران که‌تلاش کردند با نگاه متفاوت و خلاقانه این دوره جشنواره را برگزار کنند.

وی ادامه داد: تحول در نظام آموزشی ما بدون پیوند خوردن با زبان تصویر امکان پذیر نیست و احیای جشنواره رشد‌ می تواند به احیای فیلم‌های آموزشی در کشور کمک کند.

خزاعی با اشاره به اهمیت چشنواره فیلم رشد اظهار کرد: جشنواره رشد مهم ترین بستر برای نمایش کارکردهای تصویر در نظام‌تعیلم‌و تربیت است، تاثیر یک تصویر یا فیلم‌ می تواند چندین برابر یک کتاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش در دنیا مبتنی بر مدیاهای تصویری است و جهان جدیدی در تکنولوژی نظام آموزشی شکل گرفته است.

خزاعی ادامه داد: به قول اندیشمندی، اگر می خواهید بدانید کشوری توسعه می یابد یا نه‌؟نمی خواهد سراغ فناوری ها ، کارخانه ها ‌و ابزار و آلات تکنولوژیکی که استفاده‌ می‌ کنند ‌بروید. اینها را به راحتی می توان خرید یا کپی کرد مانند خیلی از کشورهای منطقه؛ برای دیدن‌ توسعه‌به‌ سراغ پیش دبستانی ها و دبستان ها بروید و ببینید آن ها چگونه و چه‌چیزی آموزش می دهند؟ اگر کودکان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم پذیر ، خطرپذیر، دارای روحیه گفتگو، تعامل و مشارکت جمعی و همکاری بار آوردند آن کشور توسعه خواهد یافت، و آن بچه ها، انسان ها و شخصیت هایی خواهند شد که می توانند توسعه‌ ایجاد‌کنند.

به گفته وی؛ مشکل امروز ما مشکل آموزش نیست تربیت است که باید از همه ظرفیت های جدید تصویری و سینمایی برای حل این‌مشکل استفاده کرد.

وی یادآور شد: ما ظرفیت‌نیروی انسانی بی نظیری داریم‌که‌کشورهای‌منطقه ‌در حسرت آن هستند، باید از همه‌این ظرفیت های انسانی در عرصه سینمای ، کوتاه، بلند، مستند و پویانمایی و ظرفیت دانش اموزی برای توسعه آموزشی «تصویرمحور» بهره‌ گرفت.

رشد

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش وقتی موفق‌می شود که تکنولوژی های تصویری مدرن خود را گسترش و توسعه دهد.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی سینما‌ در خصوص همکاری سازمان سینمایی کشور و وزارت آموزش و پرورش در قالب توافقنامه همکاری می تواند افق روشنی را برای سینمای کودک‌ و‌ نوجوان و دانش آموزان ترسیم نماید که ‌نمونه آن را در اکران فیلم سینمایی بچه‌زرنگ شاهد بودیم.

خزاعی در پایان اظهار امیدواری کرد که تفاهمنامه اکران فیلم های دانش آموزی به زودی امضا و به صورت دائمی به اجرا در آید.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ۳۲ هنرستان دخترانه و ۳۱ هنرستان پسرانه در کشور فعال هستند و درحوزه سینما و فیلم‌سازی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تا پایان سال ۱۰ هنرستان جدید نیز احداث می‌شوند و این نشان از اهمیت هنرستان‌های دخترانه و پسرانه نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.