مهدی نقویان رئیس سیما فیلم و از برگزیدگان چند دوره جشنواره فیلم عمار در گفتگو با  «هنرآنلاین» درباره ارزیابی 13 دوره این جشنواره گفت: من در سال های ابتدایی جشنواره به عنوان کارگردان حضور پررنگی داشتم. در سال های اخیر هم به عنوان داور حضور داشته ام و به نظرم امروز جشنواره فیلم عمار  به یک قله ای رسیده است و به مبلغ آثار تولیدی جبهه فرهنگی انقلاب تولید بدل شده است و از سوی دیگر رویش های جدید حوزه هنر انقلاب اسلامی را معرفی می کند که این مسئله یک  ظرفیت مناسبی به شمار می رود.

وی در پاسخ به این سئوال که دریافت جایزه این جشنواره چقدر مسیر پیشرفت را برای شما به عنوان فیلمساز هموار کرد، گفت: پس از اتفاقات سال 88 دو مستند برای تلویزیون ساختم اما چون در سالگرد این واقعه، فضا آرام بود، کار پخش نشد. یکی دو سال گذشت اما باز هم پخش نشد. من هم چون تازه کارم را شروع کرده بودم برایم مهم بود که کار دیده و پخش شود.

این مستندساز در ادامه تصریح کرد: اما چون این اثرم منتشر نشد، احساس کردم اثر با کیفیتی تولید نکرده ام  برای همین وقتی در اولین دوره جشنواره عمار شرکت کردم پیگیر نتایج آن هم نشدم و حتی در اختتامیه جشنواره هم شرکت نکردم. اما همان دوره جایزه گرفتم و فهمیدم مسیر را درست انتخاب کردم.

نقویان در پایان گفت: در حقیقت جایزه جشنواره فیلم عمار باعث شد که گام های بعدی ام را محکم تر بردارم. به هر حال کسی که وارد یک عرصه ای می شود نیاز به تشویق و حمایت دارد و لازم است دستش را بگیرند و راه را نشانش دهند. عمار واقعا این کار را برای من انجام داد.