گروه تئاتر «هنرآنلاین» : طرح حریم‌سازی برای مجموعه تئاترشهر سال‌ها بود که از خواسته‌های هنرمندان عرصه تئاتر بود که به دلایل مختلفی اجرایی نشده بود.

ظهر امروز آیین احداث حریم تئاترشهر با حضور وزیر فرهنگ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان و اهالی رسانه کشور برگزار شد.

کاظم نظری

در حاشیه این مراسم، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره چرایی عدم اجرای این طرح در این سال‌ها گفت: این که اکنون بعد از سال‌ها حریم تئاترشهر به مرحله انجام رسید به این دلیل است که پیگیری زیادی لازم داشت که ما یک سال و نیم است شبانه روز پیگیری کردیم و خود شخص وزیرفرهنگ هم وقت بسیاری گذاشتند تا این اتفاق رخ دهد.

او در رابطه با شیوه طراحی این حریم نیز بیان کرد: حریم تئاترشهر خواسته قدیمی هنرمندان بود و ما هم تلاش کردیم.

وی گفت: بیشتر چالش ما هم با میراث فرهنگی بود که ما توانستیم با آن‌ها هم به نتیجه برسیم و یک نقشه جامع و زیبا را ارائه دادیم تا این مروارید تئاتر کشور حفظ شود.

نظری ادامه داد: این حریم طوری طراحی شده است که ما از هرنقطه در چهارراه ولیعصر بتوانیم ساختمان تئاترشهر را ببینیم و قرار نیست آن را پنهان کنیم. 

جواد طاهری

همچنین سید محمدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر در رابطه با حضور دست‌فروشان در اطراف مجموعه تئاترشهر گفت:  شهرداری بحث دست‌فروشان را  به طور جدی پیگیری می‌کند و قرار است محل دیگری برای این افراد درنظر گرفته شود تا آن‌ها هم از لحاظ معیشتی دچار مشکل نشوند.

وی افزود:  هدف ما کنترل وضعیت نامناسب و ناخوشایندی است که در اطراف تئاترشهر با آن مواجه هستیم. قرار نیست که مانعی برای ورود و خروج باشد؛ بلکه قرار است پنج ورودی برای این مجموعه در نظر گرفته شود و ورود و خروج هم به صورت کنترل شده باشد.

طاهری در پایان مدت زمان اجرای این طرح را شش ماه الی یک سال برآورد کرد.