گروه سینما و تلویزیون«هنرآنلاین» : مراسم ترحیم زنده یاد پروانه معصومی هنرمند ارزنده سینما و تلویزیون به همت صدا و سیما و سازمان سینمایی کشور با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان حوزه سینما و تلویزیون روز یکشنبه ۱۲ آذرماه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری در رابطه با شخصیت این بانوی هنرمند با هنرآنلاین گفت‌وگو کردند که در ادامه از نظرتان می گذرد:

 

بانوی فرهیخته سینمای ایران

راحله امینیان مجری و گوینده صداوسیمای کشور با اشاره بر این که سال‌ها پیش با خانم معصومی گفت‌وگو کرده بود، گفت: ایشان بانویی به شدت فرهیخته و اهل مطالعه و صاحب ایده بودند. این که برخی از افراد مواضعی نسبت به این بانوی هنرمند گرفته‌اند از کج‌سلیقگی آن‌ها است. اگر ما ادعای آزادی بیان داریم و باید به همه تفکرات اجازه دهیم که حضور داشته باشد. در غیر این صورت این خلاف ادعای خودشان است.

وی ادامه داد: البته شاید در مراسم برخی از هنرمندان از دست رفته، حضور فیزیکی هنرمندان به هر دلیلی بیشتر بوده باشد اما این را به پای نگاه کلی مردم نگذاریم.

 

زنده‌یاد معصومی زندگی عارفانه داشت

همچنین محسن مومنی شریف نویسنده و رئیس سابق حوزه هنری در رابطه با حضور کم افراد معروف در مراسم تشییع پروانه معصومی بیان کرد: این خواسته خانواده خانم معصومی بود و اگر این خانواده اجازه می‌دادند که این هنرمند در تالار وحدت تشییع شوند، هم چهره‌ها حضور پیدا می‌کردند و هم مردم. ایشان این اواخر زندگی خاص و عارفانه‌ای داشتند.

محسنی شریف افزود: واقعیت دیگر این است که طبیعی است که هنرمندانی که در حوزه ارزشی کار می‌کنند، دیگر هنرمندان ناراحت کنند. اما باید بدانیم مرگ پایان خط است و آخر راه همه ما همین جا است.

 

بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در رابطه با منش پروانه معصومی گفت: ایشان بازیگر با اخلاق و اهل انسانیت بود و امیدوارم الگوی دیگر افراد باشد. من آثار ایشان را دیده بودم اما بیشترین چیزی که از ایشان موردتوجه بود اخلاق ایشان بود.

 

پروانه معصومی بازیگری مردم دار

همچنین بهمن دان بازیگر با بیان این که با پروانه معصومی تجربه همکاری نداشته است عنوان کرد: با خانم معصومی در یک قاب قرار نگرفتیم اما همکار بنده بودند و من دورادور ایشان را می‌شناختم و در مراسماتی برخورد داشتیم. ایشان خانم بسیار خوب و باشخصیت و مردم‌دار بود. تاثیرات ایشان را در سینمای کشور نباید فراموش کرد. ایشان یک هنرمند اسلامی بودند که امروز من و سایرین خودمان را موظف دانستیم که برای تکریم ایشان به این مراسم بیاییم.