به گزارش هنرآنلاین معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی خطاب به دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی پیامی منتشر کرد. در متن پیام قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی به این رویداد آمده است:«سینما، میدان «آفرینش» و «آموزش» است و خلق این هنر، توامان هم مرهون «خلاقیت‌های ذوقی» و هم وام‌دار «فرصت‌های آموزشی» است. همپایگی و همسایگی دو گوهر علم و عمل، سینما را در هفت‌خوانِ‌ «تولید» و «تداوم» مراقبت کرده است و اکنون در این روزگار، نوسازه‌ای از سینما را تجربه می‌کنیم که به «مهارت» و «معرفت» به چشم می‌آید.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با تاکید بر تربیت نسل نویِ مُولّد و متعهد و با تمرکز بر توسعه‌ی هنر سینما به منظور مشارکت خلاق آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور در راستای شناسایی ظرفیت‌های هنرجویان، توانمندی فارغ‌التحصیلان و شیوه‌ها و شگردهای آموزشی بر پایه‌ فناوری‌های نوین، دومین دوره‌ جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را برگزار می‌کند. این رویداد، در تلاش است با هدایت عملکردی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، بهبود کیفیت مدیریت و تولید محتوای آموزشی، به تشویق و ترغیب هنرجویان و انعکاس تولیدات آن‌ها بپردازد و به مدد فضای رقابتی، گوهر وجودی هنرجویان را به نمایش بگذارد. مقصد مطلوب این جشنواره، اعتلای عملکردی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، تشویق به ایجاد صنف تخصصی و خودافزایی پایگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده و فرصتی است برای بروز و ظهور استعدادهای سینمایی ایران اسلامی. در این مسیر با مشورت مدیران متعهد، اعزه‌ هنر سینما و اصحاب سلیم رسانه، تعریف جامعی از رسالت و عدالت فرهنگی پیشنهاد داده خواهد شد که آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در تحقق اهداف عالیه‌ آن گام برداشته و به تربیت نسلی فرهیخته و فهیم در ساحت سینما بیاندیشند.»
دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به دبیری مهدی شفیعی از ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در موزه سینما در حال برگزاری است.