به گزارش هنرآنلاین، رامتین بالف درباره مستند جدیدش با نام «آخرین کوسه نهنگ» که متقاضیِ حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است، گفت: «این مستند روایت شاعرانه ماجرای یک کوسه نهنگ است که به دنبال عشق‌اش در دریا می‌گردد و خانواده‌اش را گم کرده است. در حقیقت این مستند ما را با ابعاد مختلف و اتفاقاتی که در دریا می افتد، همراه می‌کند و همچنین زندگیِ آبزیان و رنج‌هایی که دریانوردان در دریا با آن روبه‌رو می‌شوند مثل حوادث دریایی را نشان می‌دهد. کوسه نهنگ در لابه‌لای حوادثی که وجود دارد تا انتها می‌رود، مخاطب با دیدن این مستند به تماشای آلودگی‌های نفتی و دریایی هم می‌نشیند.»

آخرین کوسه

بالف ادامه داد: «فیلم‌برداری مستند «آخرین کوسه نهنگ» حدود 6 سال زمان برد و یک ماه پیش به پایان رسید و این روزها هم در مرحله نهاییِ موسیقی و صدا قرار دارد. این مستند 65 دقیقه زمان دارد و فیلم‌برداری‌اش در خلیج‌فارس و جزایر بوشهر انجام شده است.»

عوامل مستند «آخرین کوسه نهنگ» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رامتین بالف، فیلم‌بردار، تدوینگر و صداگذار: رشاد بالف، دستیار فیلم‌بردار: کوشیار یزدانی، مدیر تولید: عباس مطاف و دستیار تهیه: معصومه شهریاری، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

رامتین بالف همچنین ساخت مستندهای «رودخانه‌های لیان»، «روی پوست نهنگ»، «نای بست»، «فراموش خانه»، «قطرات بلورین» و... را برعهده داشته است