گروه سینما هنرآنلاین: حجت‌الله سیفی از حضور فیلم جدیدش در مراحل مقدماتی و پیش‌تولید خبر داد. وی که کارگردان این پروژه تاریخی است، در گفتگوی اختصاصی با هنرآنلاین گفت: «آخرین فرمان» فعلا در مراحل مقدماتی به سر می‌برد وفاصله بسیاری تا آغاز فیلمبرداری دارد. این فیلم یک کار تاریخی در مورد آخرین فرمانی است که خسرو پرویز به سردار خودش صادر می‌کند. فیلم‌های تاریخی هم بالطبع زمانبر هستند.

وی اضافه کرد: اصولا در پروژه‌های تاریخی هرچه پیش‌تولید بیشتر زمان ببرد، حین تولید و فیلمبرداری کارها سریع‌تر پیش می‌رود و در کار وقفه نمی‌افتد. اگر بخواهیم بخشی از کار را ضبط کنیم و سپس بیست روز وقفه بیندازیم تا لوکیشن جدید مهیا شود و سپس دوباره ضبط را از سر بگیریم، گروه تولید و عوامل و بازیگران شرایط دشواری را خواهند داشت؛ به همین خاطر در صدد آن هستیم که زمان طولانی‌تری را به فراهم آوردن مقدمات کار اختصاص دهیم تا تمامی امکانات لازم مهیا شود و سپس پروژه را جلوی دوربین ببریم.

سیفی در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد این فیلم به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر برسد یا خیر، گفت: نگارش فیلمنامه این پروژه شش سال زمان برده و پیش‌بینی می‌کنم مراحل فیلمبرداری آن هم حدودا یک سال زمان ببرد و قطعا به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد؛ اگر شرایط خوب پیش برود شاید به جشنواره چهل‌وسوم برسد. احتمالا اوایل اردیبهشت ماه سال آینده پروژه را کلید بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: فیلم «آخرین فرمان» سرمایه بسیاری نیاز دارد و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. این فیلم تاریخی لوکیشن‌های خاص بسیاری دارد و هزینه تولید آن بسیار سنگین است و هر که دست ما بگیرد، یار ماست.

حجت‌الله سیفی همچنین افزود: با هیچکدام از نهادها برای سرمایه‌گذاری فیلم صحبتی انجام نشده است.

فیلم «آخرین فرمان» روایتی از آخرین فرمان خسرو پرویز آخرین پادشاه ساسانی به سردار خویش است؛ فرمانی عجیب وغریب که این سردار را در یمن به دردسر و چالش می‌اندازد. پیش از این در گزارشی، از این فیلم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جشنواره فجر پیش رو یاد کرده بودیم که با توجه به شرایطی که برای این فیلم رقم خورده، باید این فیلم را از لیست فیلم‌های احتمالی فجر کنار بگذاریم.