به گزارش هنرآنلاین، حوادث میانه سال ۱۴۰۱، موجی از اتفاقات را در سراسر کشور به راه انداخت و موجب شد، بیگانگان و عوامل داخلی آنها امیدوار به سقوط نظام جمهوری اسلامی، دست به اغتشاشات گسترده‌ای بزنند و شهرهای مختلف ایران را به آشوب بکشانند.

در این بین گروه‌های مردمی و بسیجی، برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب وارد میدان شدند تا اجازه ندهند گروهی فریب‌خورده و عوامل داخلی بیگانگان، آرامش جامعه را بر هم زده و برای مردم ایجاد ناامنی کنند اما در این بین شهدایی را هم تقدیم کردند که اینک به نام شهدای مدافع امنیت شناخته می‌شوند.

مجموعه مستند «آن سوی آشوب» درباره زندگی و فعالیت‌های همین شهدا ساخته شده و در این بین و با استفاده از گفت‌وگو با والدین، برادر و خواهر و دوستان و آشنایان آنها، سعی شده تصویر کاملی از آرمان‌ها، اهداف و انگیزه‌هایشان برای دفاع از امنیت و آرامش جامعه ایرانی به دست بیاورد.

از جمله شهدایی که در این مجموعه ۲۵ قسمتی به زندگی آنها پرداخته شده، شهیدان نورالدین جنگ‌جو، مهدی زاهدلویی، دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده هستند.

«آن سوی آشوب»، امروز ساعت ۱۸ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت ۴:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

پشت پرده جاسوسی علیه ایران

بن فاکس، مستندی درباره پشت پرده سیاست‌های جاسوسی و خرابکاری علیه ایران، پنجشنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.

در طول تاریخ معاصر، اقدامات تروریستی زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته که در بسیاری از آنها، دست عوامل اطلاعاتی و جاسوسی سرویس‌های غربی آشکار است و هر چند دولت‌های خارجی تلاش می‌کنند با اتکا به قدرت رسانه‌ای خود، افکار عمومی را منحرف کنند، اما از حقایق آشکار نمی‌توان چشم پوشید.

مستند «بن فاکس» درباره پشت پرده سیاست‌های جاسوسی و خرابکاری علیه ایران ساخته شده و تلاش می‌کند گوشه‌ای از اسناد و حقایق در این زمینه را برای مخاطب عام روشن کند.

در این مستند و برای هر چه نزدیک‌تر شدن مخاطب با حوادث و رویدادهایی که مورد اشاره قرار می‌گیرند، ابتدا به اخبار و اطلاعیه‌های رسمی پرداخته شده و سپس با اسناد و مدارکی که بعدا به دست آمده، این روایت‌ها مورد واکاوی قرار می‌گیرند، روایت‌هایی که مخدوش بودن آنها ثابت شده است.

«بن فاکس» پنجشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۲۲ و تکرار آن ساعت‌های ۷ و ۱۴:۳۰ روز جمعه از شبکه افق پخش خواهد شد.