گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: پیش از رسیدن سال جدید بود که زمزمه‌هایی از برکناری علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش به گوش رسید؛ البته در فاصله کمی عبدالعالی نیز نامه استعفای خود را نزد محسن برمهانی معاون سیما فرستاد و همچنین آن استعفا نامه را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد. در همان زمان نیز ساختمان شبکه آموزش که خارج از جام جم قرار داشت تغییر کرد و این شبکه در خود صداوسیما صاحب خانه شد اما خانه‌ای که بدون سرپرست بود. رفته رفته آوازه بدون مدیر ماندن این شبکه پیچید و برمهانی دو روز مانده به تحویل سال در حکمی‌ محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت سیما را با حفظ سمت به سمت سرپرست شبکه آموزش سیما منصوب‌ کرد.

اما این پایان خوش ماجرا برای این شبکه که جز ۷ کانال اصلی تلویزیون است و به هر حال دارای سبقه‌ای طولانی است، نبود! شنیده‌های خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا حاکی است از اینکه شبکه سلامت و شبکه آموزش با یکدیگر ممکن است، ادغام شوند.

البته در گذشته‌ نیز شاهد ادغام شبکه شما و ایران کالا بودیم و شایعاتی درباره ادغام شبکه کودک و امید نیز مطرح شد؛ اما این‌ بار موضوع ادغام شبکه آموزش و شبکه سلامت گویی جدی تر است چرا که گروه‌های این دو شبکه با یکدیگر ادغام شده‌است و گفته می‌شود برخی مدیران را برکنار کرده‌اند. همچنین اتاق‌ کار کارمندان شبکه آموزش و شبکه سلامت بایکدیگر ادغام شده‌است و بخش مالی این دو شبکه، یکی شده‌است. براساس پیگیری صبا هنوز هیچ اعلام رسمی از سوی مسئولان رسانه ملی صورت نگرفته است و بزودی اخبار جدیدتر منتشر خواهد شد.