به گزارش هنرآنلاین، «آن» برنامه‌ای با محوریت انسان‌هایی است که زندگی آنها نسبت به زندگی‌های معمولی، متفاوت است؛ افرادی که توانسته‌اند «آن»های تلخ و شیرین زندگی خود را به رویدادی اثربخش برای خود و دیگران بدل کنند.

هرچند که پای درد و دل مردم نشستن ریشه در فرهنگ مردمان این سرزمین دارد، اما از آنجا که تولید برنامه‌هایی به سبک تاک‌شو در رسانه ملی مسبوق به سابقه است و ذهن مخاطب ایرانی خاطرات زیادی از این دست برنامه‌ها دارد که یک نمونه موفق آن نیز «ماه عسل» بود، اما این مخاطره نیز پیش روی سازندگان «آن» وجود دارد که بر لبه تیز تکرار حرکت کنند و در مسیر آزمون دشواری قرار گیرند.

تا امروز که چندین قسمت از «آن» روی آنتن شبکه نسیم رفته است، روایت‌های نو و جذابی از آنات شگفتی‌ساز زندگی آدم‌های مختلف پیش چشم مخاطب این شبکه تورق شده است.

fa1fc02e-b0c2-463a-97db-8ed0aa374b10

این برنامه خوش‌ساخت با ‌فرم جدید و حرفه‌ای ساخته شده و با تعریف جدیدی که از سرگرمی و نشاط معنوی ارائه می‌دهد، موجب تمایز محتوای فاخر از سرگرمی صرف و هجو آزاردهنده می‌شود.

اجرای خوب صابر خراسانی که میزبان برنامه است، نیز با طنین آرامش‌بخش صدایش که خاطرات خوشی را در جان مخاطب زنده می‌کند، بر گیرایی این برنامه افزوده است.

کارگردانی «آن» را فواد صفاریان‌پور چهره نام‌آشنای برنامه‌سازی در رسانه ملی برعهده دارد و او سعی کرده با کمک یک تیم حرفه‌ای فضای متفاوتی از یک گفتگوی دو نفره را پیش روی تماشاگر خود بگذارد.

این سناریو، از همان ابتدای برنامه کلید می‌خورد. تیتراژ که بالا می‌رود، دوربین در فضای لوکیشن می‌چرخد و مخاطب در حین آشنایی با عوامل برنامه، با فضایی که قرار است روایتگر «آنِ» افراد باشد، آشنا می‌شود. تیتراژ که تمام می‌شود، مخاطب دیگر یک عنصر بیرونی نیست، خود را آشنای فضای تولید برنامه می‌داند و حالا راحت‌تر پای صحبت‌های مهمانان می‌نشیند.

2d752bfa-85e7-4a8f-8adf-6b85eb7ffb74

صفاریان‌پور در قدم بعدی، به مخاطبش می‌گوید که آدمی که امشب در مقابل شما می‌نشیند و قرار است لحظات شورآفرین زندگی‌اش را روایت کند، چگونه و پس از گذر از کدام مسیر، روبروی دوربین «آن» قرار گرفته است.

بنابراین برنامه با پخش تصاویر گعده‌های خارج از استودیوی اصلی، آغاز می‌شود. همان جمعی که با همفکری آنها فرآیند طراحی، پژوهش و مشورت برنامه شکل می‌گیرد. این جمع به دنبال چشم‌انداز و روایت‌های جدید برای مخاطب سخت‌پسند تلویزیون است. این بخش که قسمت نخست برنامه را تشکیل می‌دهد، با نام «آن» از یک ساعت پیش از افطار آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد.

بخش دوم برنامه پس از اذان و با عنوان «پس از آن» آغاز می‌شود که سوژه اصلی برنامه توسط صابر خراسانی واکاوی می‌شود. او پلاتویی شبیه مجری‌ها ندارد و گفتگوی اصلی او با سوژه بعد از اذان شروع می شود و مخاطب، گفتگوی او با سوژه یا مهمان را در این بخش می‌بیند.

بخواهیم و نخواهیم ذائقه ایرانی به برنامه‌ای شبیه ماه عسل عادت کرده است که شاید باید از سعی تیم سازنده «آن» برای تلاش در بازگرداندن این ذائقه به کام ایرانی‌ها تشکر کنیم.

شنیدن تجربیات آدم‌ها به خصوص اگر به نتیجه شیرینی منتج شده باشد، برای شنونده، چیزی شبیه تجربه کردن آن است. تجربه‌ای که امسال تنها با زحمت یک کلیک روی شبکه نسیم، به دست مخاطب می‌رسد.