به گزارش هنرآنلاین،بهبودی که چند سال پیش با برنامه «تازه ها» در شبکه اول سیما که با اجرای آزاده نامداری همراه بود، سعی کرده بود یک هارمونی رنگ در لباس مجری و دکور و آکسسوار صحنه ایجاد کند که همین خلاقیت، باعث بیشتر دیده شدن برنامه شده بود؛ همین خط بصری و استفاده از هنر گرافیک در اجرای دکور و صحنه را می شود در سایر برنامه های او رصد کرد؛ او در «بسته پیشنهادی» با کمک دکتر علی محمدی که دکترای معماری دارد، دکوری خلاقانه و گرافیکی نصب و اجرا می کنند که هر بیننده ای در نگاه اول مجذوب میز برنامه و صحنه برنامه می شد. هرچند دکور فصل دوم برنامه (که به تازگی به آنتن رفته) به زیبایی فصل اول نیست، اما این دکور نیز که خبر از خانه ای گرم و صمیمی در فصل سرد زمستان می دهد، خبر از محتوای پیشنهادی برنامه به بینندگان دارد.

فصل دوم برنامه «بسته پیشنهادی» به تهیه کنندگی الهه بهبودی و اجرای مژده لواسانی از شبکه دوم سیما همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پخش خود را آغاز کرده و پنجشنبه و جمعه هر هفته میزبان خانه های مردم است تا بسته پیشنهادی فرهنگی رسانه ای خود را در قالب مجله ای ترکیبی در اختیار بینندگان قرار دهد.

در این سال ها برنامه های زیادی تحت عنوان مجله تصویری در قالب گفت و گو از شبکه های مختلف سیما به روی آنتن رفته است و هر کدام سعی کرده اند تا بتوانند بینندگان بیشتری را جذب برنامه خود کنند؛ اما اساسا علاوه بر سوژه که در جای خود قابل بحث و بررسی است، مثلث مجری، میهمان و دکور می تواند تمایز یک برنامه گفت و گو محور با سایر برنامه های مشابه باشد.

 مجری یک برنامه در قالب گفت و گو محور، یکی از رکن های اصلی در جذب بیننده تلویزیونی است و حتی نسبت به رکن های دیگر، از اهمیت بیشتری برخوردار است. ممکن است برنامه شما دکور آنچنانی و یا خلاقانه ای نداشته باشد، حتی ممکن است میهمان برنامه، در حوزه خود درجه یک نباشد، اما این مجری است که می تواند با توجه به توانایی ها، مهارت های اجرا و تجربه بالایی که در این کار دارد، اصطلاحا برنامه را برای شما دربیاورد؛ یک برنامه با آوردن یک مجری چهره و معروف نصف راه را برای جذب بیننده رفته است و گاهی آنقدر کفه ترازوی مجری نسبت به سایر ارکان برنامه سنگینی می کند، که خود میهمان ها هم به آن معترف اند؛ وقتی مهران مدیری، احسان علیخانی، رامبد جوان و یا شهاب حسینی اجرای برنامه ای را برعهده دارند، لااقل از جانب اجرا خیال تهیه کننده راحت است که چیزی از قلم نمی افتد. اما همان قدر که یک مجری توانا می تواند برنامه را برای شما زنده نگه دارد، یک مجری ضعیف، برنامه ای موفق به لحاظ سوژه، میهمان و دکور را به مرگ تدریجی می رساند و نابود می کند.

در کنار اجرا، یکی از چالش های اصلی برنامه های گفت و گو محور، میهمان های حضوری برنامه اند که معمولا تهیه کننده حساب ویژه ای روی آنها باز می کند؛ آنقدر که بعضی اوقات تبلیغات ویژه ای برای حضور آن میهمان انجام می شود. مثلا فلان بازیگر و یا کارگردانی و یا خواننده ای که برای اولین بار به یک برنامه تلویزیونی گفت و گو محور می آید و نزد مخاطبان و بینندگان تلویزیون محبوبیت بالایی دارد، بدون شک می تواند بینندگان زیادی را پای آن برنامه بنشاند.

بی تردید در کنار همه این عواملی که ذکر شد، تولیدی و یا زنده بودن برنامه، ساعت پخش و اینکه از کدام شبکه قرار است این برنامه به روی آنتن برود، در خروجی کار بسیار موثر است و می تواند اصطلاحا ورق را به سود یک برنامه برگرداند.

و حالا فصل دوم برنامه «بسته پیشنهادی» یک ماهی است که به آنتن برگشته است؛ مژده لواسانی که از میان مجریان خانم صدا و سیما، چه به لحاظ اجرا، فن بیان و چهره، جزء مجریان توانای سیماست، به مانند فصل اول این برنامه، اجرای بسته پیشنهادی را برعهده دارد. این برنامه توانسته باکس خوبی را از کنداکتور شبکه دوم سیما در اختیار بگیرد و پنجشنبه و جمعه هر هفته حوالی ساعت 22:30 دقیقه اجرای این برنامه آغاز می شود و در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای چهره های مطرحی، میهمانان بسته پیشنهادی می شوند تا در خصوص سوژه های روز این حوزه به گپ و گفت و گو بنشینند.

برنامه «بسته پیشنهادی» در غیاب برنامه های گفت وگو محور سایر شبکه ها در آخر هفته، می تواند گزینه مناسبی برای دیدن باشد.