"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": اواخر هفته گذشته بود که رئیس سازمان صداوسیما در آیین تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «نیکان» با اشاره به داستان واقعی شجاعت خادم حرم حضرت شاهچراغ، از نویسندگان و طراحان دعوت کرد تا برای ماندگارکردن این اقدام قهرمانانه، در این خصوص دست به تولید طرح و فیلمنامه بزنند.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت پخش تولیدات روی آنتن اشاره و در خاتمه خطاب به هنرمندان عنوان کرد: صداوسیما را خانه خودتان بدانید؛ در خدمت هنر شما از نویسندگی تا بازیگری و... هستیم. نیازمند به تصویر کشیدن قهرمانان و به رخ کشیدن تاریخ پرشکوه کشور و داستان‌های قهرمانانه ایم؛ یک مصداق  آن  خادم حرم حضرت شاهچراغ که با دست خالی جلوی یک تروریست را گرفت و یک داستان واقعی است که این روزها اتفاق افتاده است. این به منزله یک فراخوان عمومی است و  از طراحان و نویسندگان می‌خواهیم که به میدان بیایند و ما هم زمینه کار را برای تولید اثر در این خصوص فراهم می‌کنیم.

310437_720

همچنین مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم در برنامه «نقد سینما» در جواب به این سوال که ذائقه‌اش در مستندسازی به هدایت سلیقه و ذائقه در سیمافیلم منجر شده است و آیا در آینده شاهد آثار تاریخی هستیم یا نه، گفت: شاید الان بخواهیم به یک واقعه دهه ۸۰ بپردازیم، کار تاریخی محسوب شود.

وی اضافه کرد: ما به خیلی از اتفاقات روز توجه نمی‌کنیم. البته درباره حادثه تروریستی شاهچراغ نیز مینی سریال و اثری سینمایی قرار است تولید شود که هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید است.

گفتنی است؛ بر همین اساس انگار ساخت روایت داستانی با موضوع شاهچراغ به شکل جدی تری مطرح شده، اما باید دید که چه زمانی این وعده ها عملی می‌شود و شاهد تولید مناسب با موضوع قهرمان «شاهچراغ» در آنتن رسانه ملی هستیم.ا