گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: سریال تلویزیونی «عشق کوفی» مدتی است که خوب توانسته در دل مخاطبان تلویزیون جای خود را باز کند. این سریال با کشش داستانی خوبی که دارد و با توجه به اینکه بصورت هفتگی و تنها آخر هفته‌ها روی آنتن می‌رود، به خوبی موفق شده تا مخاطب را پس از هر قسمت، تشنه ادامه داستان نگه دارد. حتی بخش‌هایی از سریال را می‌بینیم که در فضای مجازی بازنشر داده می‌شود که به نوبه خود تاثیر بالایی در تبلیغ و معرفی سریال به علاقمندان دارد.

حالا تقریبا نیمی از «عشق کوفی» روی آنتن رفته و بازخوردهایی که این سریال از سوی مخاطبان گرفته، نسبتا خوب و قابل قبول بوده است و احتمال می‌رود در ادامه با رسیدن داستان به نقاط اوج، استقبال‌ها از این هم فراتر برود. به همین بهانه، گفتگوی کوتاهی با نادر سلیمانی، بازیگری که نقش اوحد سریال «عشق کوفی» را ایفا می‌کند داشتیم که در ادامه آن را از نظر می‌گذرانید.

نادر سلیمانی در پاسخ به اینکه کدام بعد سریال بیشتر مورد توجه مخاطب قرار گرفته، گفت: بعد دراماتیک و عاشقانه در هر داستانی بسیار دلنشین و مخاطب‌پسند است و در واقع همین بعد است که فیلمنامه را رو به جلو می‌برد. بعد تاریخی می‌تواند جنگی، سیاسی، مذهبی و... باشد و بسته به همین قضیه مخاطبان خاص خودش را دارد اما جنبه عاشقانه و دراماتیک قصه، همیشه مخاطب خودش را دارد و این یک واقعیت است.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال اگر قرار باشد به عنوان یک مخاطب بین سریال‌های «اصحاب کهف» و «یوسف پیامبر» یکی را برای تماشا انتخاب کنید، کدامیک شما را بیشتر جذب خواهد کرد؟ قطعا سریال «یوسف پیامبر» به دلیل درام داستانی یوسف و زلیخا، جذابیت بیشتری دارد. به عبارت دیگر، اگرچه در «یوسف پیامبر» معنویت و اندرز رکن اصلی قصه است اما درام قوی‌ای بر کار سایه انداخته که در جذب مخاطب موثر است. داستان «عشق کوفی» هم عاشقانه‌ای است که بین یک دختر عثمانی و یک پسر علوی در دل تاریخ اسلام می‌گذرد.

عشق+کوفی+4

بازیگر نقش اوحد سریال «عشق کوفی» در جواب اینکه کدام شخصیت سریال را قهرمان داستان می‌داند، گفت: در «عشق کوفی» شخصیت‌های متفاوتی داریم که همه مکمل یکدیگرند. اگر ما نائله را حذف کنیم، کاراکتر هلال ناقص می‌ماند؛ اگر اوحد را برداریم، نقش نائله ناقص می‌شود؛ هر کجای قصه که نگاه کنیم، همه شخصیت‌ها را مکمل یکدیگر می‌یابیم. همه کاراکترها به هم گره خورده‌اند و می‌توان گفت تمام کاراکترها نه تنها نقش اصلی بلکه قهرمان قصه هستند. حتی نمی‌توان بین هلال و نائله یک نفر را قهرمان داستان معرفی کرد. بار دراماتیک داستان «عشق کوفی» روی دوش یک یک این شخصیت‌ها می‌چرخد.

وی در پایان علل دیده شدن سریال «عشق کوفی» را اینگونه برشمرد: یکی از دلایل اصلی دیده شدن «عشق کوفی» به زمان پخش سریال اشاره کرد و اینکه در شب‌های محرم و عزاداری روی آنتن رفت؛ اما مهم‌ترین عاملی که در استقبال مخاطب از سریال موثر بوده، قصه آن است که جاذبه و کشش بالایی دارد. اینکه در میانه یک داستان عشقی از هلال خواسته می‌شود که سب علی (ع) کند، خودش یک داستان جدید در دل این روایت عاشقانه به وجود می‌آورد که تاثیر زیادی در جذب مخاطب و دیده شدن سریال دارد.