"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": بیش از 386 موسسه‌ و نهاد مردمی از سراسر کشور در بیانیه‌ای از سازمان صدا و سیما خواستند برای تبیین گفتمان انقلاب بیش از پیش وارد میدان شده و به پشتیبانی ملت ایران اعتماد کامل داشته باشد.

امضا کنندگان بیانیه مذکور در ابتدا با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در طول حیات خود، دوره‌های متعدد و رویکردهای متنوعی در مدیریت را تجربه کرده است آورده‌اند: علیرغم تنوع رویکردها و وجود مدیریت‌ها با گرایشات مختلف، مستضعفین و محرومان و همچنین افکار و اندیشه‌های انقلابی، سهم مشخص و قابل قبولی در قاب رسانه نداشتند و این پدیده تاسف‌بار معلول گره ذهنی مسئولان رسانه ملی و وجود موانع کاری در سازمان صدا و سیما بوده است. همچنین تاخیر و کرختی در واکنش به اتفاقات داخلی و بین‌المللی، از رسانه ملی، نهادی دور از خط مبارزه و غایب در صحنه ساخته بود که تاثیر ویژه‌ای در حرکت عمومی ملت ایران نداشت.

در ادامه تصریح شده است: همه این عوامل دست به دست هم دادند تا صدا و سیما جایگاه ویژه تبیینی خودش را از دست داده و در مقابل رقبای معاند و فضای مجازی، حرفی برای گفتن نداشته باشد این در حالی است که رسانه ملی به دلیل ظرفیت‌های ویژه‌اش، باید در صف اول تبیین و مقابله با مهاجمین فرهنگی قرار داشته باشد البته وضعیت امروز این سازمان هم چندان بهتر از گذشته نیست و هر چند امروز رگه‌هایی از تغییر رویکرد و چرخش در دیدگاه و نوع مدیریت این نهاد، قابل ردیابی و مشاهده است اما جای خالی مطالبات مردم و مستضعفین و غیبت طولانی مدت گفتمان‌ها و افکار انقلابی در قاب رسانه ملی، حضور امروزین آنان را در صداوسیما کمی غریب می‌نمایاند. از سوی دیگر به خوبی می‌دانیم که چنین رویکردی همواره دشمنان قسم‌خورده و عازمی برای تقابل و تخریب دارد.

امضا کنندگان بیانیه در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: اگر رسانه ملی بتواند خودش را از حاشیه به متن برساند و آرایش جنگی و تبیینی بگیرد، حرف‌های زیادی برای گفتن و به چالش کشیدن دشمنان دارد، از این‌رو دشمنان ایران اسلامی مزورانه در پی اختلال در رویکرد جدید هستند و غیر این از آنان انتظار نمی‌رود. دشمنان ملت با طرح دوگانه‌های دروغین میان محتوای اسلامی - انقلابی با محتوای مورد پسند توده ملت، در پی مختل کردن نظام محاسبات مسئولین این نهاد هستند و طبیعتا دنباله‌های داخلی دشمن نیز کاری جز تکرار وسوسه‌های اربابان خود ندارند، اما جای گله از برخی دوستان و دلسوزان وجود دارد زیرا این رویکرد جدید تاکنون نتایج محدودی داشته، در برنامه‌سازی جریان پیدا کرده و جایی در آنتن یافته است اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد و باید ادامه پیدا کند. حرکت ایجابی در رسانه ملی و تولید برنامه‌های فاخر و وفادار به ارزش‌ها و در عین حال جذاب و مخاطب‌پسند، باطل‌السحر دوگانه‌سازی‌های دروغین و محتاج‌نمایی رسانه به عناصر کم‌ارزش و خائن است.

در بخش پایانی بیانیه تصریح شده است: ما از مسئولین رسانه ملی و شورای نظارت بر صدا و سیما صریحا می‌خواهیم تا ضمن حفظ این رویکرد، اقدامات مربوط به آن را گسترش دهند و در مقابل وسوسه دشمن، دچار خطای محاسباتی نشده و بدانند حق بازگشت و ارتجاع از این مسیر را ندارند؛ این روش مبارک را استمرار ببخشند و رسانه ملی را محل تبلور حقیقت مطالبات ملت و نشر افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی- انقلابی قرار بدهند و بدانید متن ملت مستضعف و مومن ایران، آنها را پشتیبانی و حمایت می‌کند.