گروه تلویزیون هنرآنلاین: سریال «همه گیری» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان از تازه‌ترین سریال‌های شبکه سه سیما است که به تهیه‌کنندگی سعید کمانی ساخته شده و حجت قاسم زاده اصل نیز نویسندگی آن را برعهده داشت.

«همه‌گیری» فصل دوم و ادامه سریال «موج اول» است که درباره شیوع کرونا در روز‌های اول ورود آن به کشورمان است . داستان فصل دوم  در زمان پیک پنجم و همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق می‌افتد که یک فرمانده با تاسیس بیمارستانی سعی دارد تا کمکی برای کادر درمان باشد اما در این بین موانعی نیز وجود دارند.

بازیگران این سریال محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبائی، نیلوفر کوخانی، آتش تقی‌پور، آوا دارویت، علی غلامی، عبدالرضا نصاری، روزبه اختری، مالک سراج، مرتضی زارع، پونه آشورپور، ریحانه مسگری، سارا ولیانی هستند.

سعید کمانی تهیه‌کننده این سریال با مقایسه شرایط تولید این دو فصل به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فصل اول در شرایط سخت کرونایی فیلمبرداری شد و زمانی که مردم برای درمان به بیمارستان نمی‌رفتند، عوامل سریال در آن‌جا حضور داشتند. همچنین ما با کمبود امکانات مواجه بودیم چرا که تجهیزات پزشکی را برای خدمت‌رسانی به مردم ضروری بود.

وی افزود: در فصل اول سرعت بالایی داشتیم و در مدت زمان کم باید سریال تولید و پخش می‌شد که همین امر به اثر ضربه زد.  اما برای فصل دوم سریال زمان کافی داشتیم و شرایط بسیار بهتر بود.تلاش کردیم  در متن و سایر بخش‌ها از افراد حرفه‌ای‌تری استفاده کنیم و این کمک کرده است که کیفیت اثر نسبت به فصل اول بهتر شود.

کمانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم با کمترین برآورد و تجربه اول سریال‌سازی برخی از عوامل انتظار کار بسیار قوی داشته باشیم. سریال‌هایی ساخته می‌شوند که چهاربرابر ما امکانات دارند و در مقابل باید انتظار داشت که چهار برابر هم مخاطب داشته باشد. ما با توجه به امکاناتی که داشتیم خوب عمل کرده‌ایم.

سعید+کمانی

این تهیه‌کننده با اشاره بر اهمیت ثبت این گونه رخدادها بیان کرد: برخی از حوادث در دل جامعه هستند که باید ثبت شوند که چه اتفاقاتی در چه شرایطی رخ می‌دهند. من حوادث مختلف را تجربه کرده و دیده‌ام. کرونا هم برای من شرایط جالب و سختی بود که در آن برخی از آدم‌ها جای کسانی می‌آیند که حاضر نیستند در آن جا باشند  و خطر مرگ را به جان می‌خرند و این آدم‌ها از جنس نور هستند.

وی تصریح کرد: خیلی از پزشکان و پرستاران می‌توانستند در آن زمان از ایران بروند و شرایط بهتری داشته باشند اما برای مردمشان کار کردند. برای من جذاب بود که این تصاویر ثبت شود و خوشحالم که کارهایی ساخته‌ام که در آینده می‌توان به آن مراجعه کرد و ورقی از این حوادث را پر کرده‌ام.