گروه سینمایی هنرآنلاین: شرکت سینمایی سینه‌ورلد گروپ که مالک صدها سالن سینما در آمریکا، انگلستان و ایرلند و مرکز و شرق اروپاست با بررسی میزان فروش بلیت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به این نتیجه رسید که امید به بازگشت آمار تماشاگران به دوران پیش از کرونا بسیار خوشبینانه است. بر این اساس، سینماها در سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هم باید برای کشاندن پای تماشاگران به سالن‌های تاریک بکوشند.

بر اساس یافته‌های پژوهش سینه‌ورلد گروپ، با اینکه میزان تماشاگران سینما در سه ماه اول ۲۰۲۲ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ و نخستین ماه‌های پیدایش کرونا در سراسر جهان بسیار بهتر بود اما برای رسیدن به آمار سال ۲۰۱۹ راهی بسیار دراز در پیش است. سالن‌های زیرمجموعه سینه‌ورلد گروپ در شش ماه اول امسال یک و نیم میلیارد دلار درآمد داشتند که در مقایسه با ۲۹۳ میلیون دلار سال ۲۰۲۱ رشدی چشمگیر را نشان می‌دهد اما هرگز به پای آمار سال ۲۰۱۹ نمی‌رسد.

با وجود فروش خوب فیلم‌ها در نیمه اول ۲۰۲۲، درآمد سینماهای سینه‌ورلد گروپ در سه ماه دوم سال کمتر از پیش‌بینی‌ها بود اما انتظار می‌رود به لطف اکران عمومی چند فیلم بسیار مهم از جمله «پلنگ سیاه» و «آواتار»، گیشه فروش بلیت بسیار بهتر از نیمسال اول ۲۰۲۲ باشد. با این حال، سینماداران برای رسیدن به روزهای رویایی پیش از پیدایش و فراگیری کرونا باید دست‌کم دو سال دیگر منتظر بمانند.

سینه‌ورلد گروپ ۷۱۴ سالن سینما در ۱۰ کشور و منطقه جهان در اختیار دارد و به دلیل کاهش چشمگیر میزان درآمد از فروش بلیت، اعلام ورشکستگی کرده است. بدهی خالص این گروه سینمایی تا پایان ژوئن ۲۰۲۲ رقمی در حدود ۹ میلیارد دلار است، در حالی که مدیران آن اعلام کرده‌اند در حال حاضر فقط ۱۳۱ میلیون دلار پول نقد در حساب دارند؛ رقمی که در پایان ۲۰۲۱ حدود ۳۵۰ میلیون دلار بود.