سرویس تجسمی هنرآنلاین: مهرشاد خسروی‌یکتا که نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "مهاجرت با جعبه پستی" در گالری ثالث برگزار می‌شود به هنرآنلاین گفت: وقتی کلمه مهاجرت وسط می‌آید اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود آن است که فردی تنها یا همراه با خانواده تصمیم دارد از مکانی که در آن مقیم است به مکان دیگری مهاجرت کند.

او ادامه داد: مهاجرت ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله شرایط رفاهی و تحصیلی یا به طور کلی چیزهایی که در مقصد چشمک می‌زنند و منجر به مهاجرت می‌شوند و از طرفی امکان دارد که اتفاق‌ها و شرایط در مبدا آزار دهنده باشند.

این هنرمند نقاش گفت: زمانی که قرار است این اتفاق رخ دهد یک زمینه‌ای وجود دارد و فرد باید ویزا تهیه کند و با وسیله‌ای مثل هواپیما، کشتی یا اتومبیل که این اتفاق به آن واسطه مقدور است، اقدام به مهاجرت کند.

خسروی یکتا گفت: من به عنوان نقاشی که به نوعی این مسئله را درک کرده است، تصمیم گرفتم این مهاجران را به وسیله بسته‌های پستی به مقصد ارسال کنم؛ چه آن‌ها بخواهند و چه آن‌ها نخواهند و در واقع تصمیم گیرنده من بودم.

او اظهار داشت: من دوست نداشتم مهاجرانی را که به تصویر می‌کشم سوار هواپیما شوند و احساس کردم شباهتی میان این مهاجران و عروسک و یا بسته‌های شکستنی که در آن وسایل را میان روزنامه‌ها می‌پیچیند تا در معرض آسیب قرار نگیرند، وجود دارد.

این هنرمند نقاش گفت: در واقع در این نقاشی‌ها دو نقطه را به تصویر کشیدم زمانی که این وسایل در جعبه قرار گرفته‌اند و هنوز در جعبه گذاشته نشده‌اند و زمانی که این بسته‌ها به مقصد رسیدند و در جعبه‌ها برداشته شده است.

خسروی یکتا گفت: من به صورتی نمادین با این پدیده بر خورد کردم و در واقع این نقاشی‌ها شبیه یک یادبود هستند. در واقع امکان دارد هر اتفاقی برای این آدم‌ها رخ بدهد و هیچ اتفاقی مشخص و قابل پیش‌بینی نیست.

او گفت: هر انسانی برای خود عینکی دارد که با آن به جهان نگاه می‌کند  و من با این عینک دنیا را می‌بینم.  سال‌هاست که دارم با این تکنیک کار می‌کنم و سعی‌ام بر آن بوده که این تکنیک را در کارهای خودم به شکل پخته‌تری استفاده کنم.

این هنرمند نقاش گفت: احساس می‌کنم از سال‌هایی که این نقاشی‌ها را آغاز کرده‌ام همان‌گونه که تجربه‌های زندگی‌ام گسترده‌تر شده، برخوردم با نقاشی هم کامل‌تر شده است.

لازم به یادآوری است نمایشگاه "مهاجرت با جعبه پستی" مهرشاد خسروی‌یکتا تا 21 اردیبهشت در گالری ثالث واقع در خیابان کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر ، پلاک 148 دایر است.