سرویس تجسمی هنرآنلاین: نیلوفر لهراسبی که نمایشگاه طراحی‌ها و چیدمان‌هایش با عنوان "زمین" در گالری اُ به نمایش در آمده است به هنرآنلاین گفت: من عنوان نمایشگاه را زمانی انتخاب کردم که آثار به مرحله پایانی رسیده بود.

او ادامه داد: من به صورت مستقیم در این آثار به مسئله اکولوژیستی نپرداختم و به گونه‌ای عمل کردم که مخاطبان بتوانند برداشت‌های خود را از آثار داشته باشند.

این هنرمند نقاش گفت: منظره‌هایی که من در طراحی‌هایم به سراغ‌شان رفته بودم همگی انتخاب شده بودند ؛منظره‌هایی مثل آتش‌فشان و یا دریاچه چرا که بیشتر تاکیدم بر روی به تصویر کشیدن انرژی‌های داخل زمین بود که خواستم در این آثار به صورت ملموس‌تر به تصویر بکشم.

لهراسبی گفت: من در برخی از این آثار از رنگ‌های طبیعی استفاده کردم که انتخاب این متریال وابسته به تکنیک بود. متریالی مثل رنگ زردچوبه و یا متریالی مثل پشم که در چیدمان و حجم‌ها بود همه به واسطه توجه به انرژی درون زمین شکل گرفته است.

او گفت: البته من از این رنگ‌ها که شکل غالب را داشتند به واسطه تکنیک آبرنگ استفاده کردم. در حجم‌ها و اینستالیشن‌ها هم پشم، نمد و دوخت و دوز صورت گرفته است و ربط آن به موضوع کلی نمایشگاه آن بود که این مواد، متریالی گرم هستند.

این هنرمند نقاش گفت: رسیدن به این تکنیک‌ها و متریال‌ها به نوعی به واسطه تجربه شکل گرفته است و من تکنیک‌های مختلفی را تجربه کردم و متوجه شدم در نهایت این تکنیک در به تصویر در آوردن آثارم به نوعی امکانات بیشتری در اختیارم می‌گذارد.

لهراسبی گفت: من در این پروسه به خوبی متوجه بودم که دنبال چه چیزی هستم. من در طی پروسه دوساله‌ای که در خلق این آثار داشتم تمرکزم بیشتر بر همین موضوع بود اما نکاتی در طول پروسه تغییر کرد.

او گفت: من سعی کردم فضاهای خالی را در کارم وارد کنم تا مخاطب در فضای نقاشانه نوعی آزادی را حس کند، آزادی که من در زمان کار حس کردم. من می‌خواستم در این آثار پرگویی نکنم و فضاهای خالی را در کار خود جای دادم تا در فرم هم آثار ساده‌تر به نظر برسند.

این هنرمند نقاش گفت: در این آثار اگرچه جغرافیا اهمیت داشته اما برخورد با این مقوله وجهی انتزاعی دارد و من می‌خواستم ذهنیتم از جغرافیا مهم باشد نه خود آن مساله و اگر دقت کنید این اتفاق در خط‌گذاری‌ها هم مشهود است.

"زمین" نمایشگاه طراحی و چیدمان نیلوفر سهرابی است که از 1 تا 12 اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، گالری اُ برپاست.