به گزارش هنرآنلاین، این سالانه با هدف تبادل و به اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته و در طول چند دوره علاقه مندان زیادی را به خود جلب نموده است. این رویداد هر سال در دو بخش بهار و آزاد برگزار می شود.

 پس از انتشار فراخوان چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) ، 202 هنرمند آثار خود را در قالب چاپ های هنری کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)، چوب، لینولئوم، لیتوگرافی و سیلک اسکرین به دبیرخانه سالانه ارسال نمودند.

 پس از بررسی آثار،  176 اثر حایز استانداردهای چاپ دستی شناخته شد. از این تعداد همانطور که در فراخوان اعلام شده بود، 96 اثر به انتخاب دبیر سالانه برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد که به همراه مابقی آثار دارای استانداردهای چاپ دستی در آستانه سال نو تبادل گردید. دبیری این رویداد نیز بر عهده مهدی درویشی است.

طبق قوانین سالانه، از 13 نسخه چاپی ارسالی، تعداد 10 نسخه به صورت انتخاب تصادفی به دیگر شرکت کننده ها تحویل داده شده است. همچنین 2 نسخه در آرشیو نگارخانه نگهداری و 1 نسخه نیز برای فروش در نمایشگاه ارائه می شود.

نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) روز جمعه اول اردیبهشت 1396 از ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش خواهد یافت و برای بازدید از 2 تا 19 اردیبهشت ساعت 9تا13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.