سرویس تجسمی هنرآنلاین: نرگس پرویزی که نمایشگاه "خروس‌خوان 96" را در گالری ثالث جمع‌آوری کرده، به هنرآنلاین گفت: ایده اصلی این نمایشگاه زمانی به وجود آمد که ما قصد داشتیم نمایشگاه فروش آثاری را در پایان سال گذشته داشته باشیم و قرار بود آثار برای سه روز کوتاه آخر اسفند به نمایش در بیاید.

او ادامه داد: منتها کارها وقتی جمع‌آوری شد و مورد بازبینی قرار گرفت، هم کیفیت و هم تنوع آثار به گونه‌ای بود که خود گالری هم احساس کرد سه روز زمان اندکی برای نمایش این آثار است و مدیر گالری پیشنهاد دادند که هنرمندان آثار خود را با قیمت مناسب‌تری ارائه بدهند به گونه‌ای که شکل حراج داشته باشد.

این نمایشگاه‌گردان گفت: تصمیم گرفتیم که این حراج را به سال 96 موکول کنیم و در حقیقت این نمایشگاه آغازی باشد بر نمایشگاه‌های گالری ثالث در سال جدید.

پرویزی اظهار داشت: بعد از این قیمت‌ها هم چنان خیلی پایین بودند و این لذت‌بخش بود، چرا که هنرمندان حمایت ویژه‌ای از این طرح کردند تا آثار بر روی دیوار برود و بهتر دیده شود و از طرفی فروش خوبی داشته باشد. آثار متنوعی هم در این نمایشگاه عرضه شد و هیچ خطی آن‌ها را به هم مرتبط نمی‌کند. آثاری با مدیا طراحی، نقاشی، چاپ دستی و عکس  و ... در این نمایشگاه موجود است.

او گفت: ایده نمایشگاه در نهایت به این نقطه رسید که 96 اثر برای شروع سال 96 به نمایش در بیاید. من به عنوان یک هنرگردان از آن جایی که با آرتیست‌ها و گالری‌های مختلفی در ارتباط بودم به تناسب چند رخداد قابل توجه که در سال قبل در گالری ثالث رخداد به این فکر کردم که این نمایشگاه را در گالری ثالث برگزار کنم.

پرویزی عنوان کرد: بسیاری  از این هنرمندان که در این نمایشگاه حضور دارند، هنرمندان گالری‌های قدیمی و معتبر شهر هستند. بسیاری از هنرمندان به خصوص با سابقه‌ها ثالث را به عنوان گالری نمی‌شناختند اما حمایت و اعتمادی به وجود آمد که بتوانیم این حس را در هنرمندان جوان به وجود بیاوریم که می‌توانند در این فضا فعالیت کنند.

او بیان کرد: استقبال از این نمایشگاه خیلی خوب بود. چون این نمایشگاه کانسپت مشخصی ندارد و نمایشگاه مبهم است و پراکندگی آثار ممکن است این سوال را برای مخاطب به وجود بیاورد که در برابر چه چیزی قرار گرفته است و این می‌توانست باعث شود که نخواهند در سالن بمانند، اما ماندند.

این نمایشگاه‌گردان گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون میرا آورزمانیان، افشین باقری، الیزا برزین، حامد بهروزکار، تانیا پاکزاد، مجتبی تاجیک، شیده تامی، نسرین ترک، حامد دهقان، دانا دهقان، معصومه دیوان‌دری، فرزانه رادمهر، سعید رضوانیان، کیمیا رهگذار، پدرام حربی، فرزانه حسینی، نازگل حقی، فریده جعفری سمرقندی، محمد خزری مقدم، اشلینگ ساره حق‌شناس، علی سلطانی، سمیرا شاکری، رضا شریفی، فرناز شعاعی، زهرا شفیعی، بهنام صادقی، منیر صحت، شاهد صفاری، ندا ظرف‌ساز ، نگار فدائی، سینا قاسمی، علی قائمی، شیرین قندچی، سوگل کاشانی، عسل کاظمیان، نیلوفر کسبی، کوروش کلهر، مهران گل‌محمدی، علیرضا معصومی، امید معصومی، ژوبین میر اسکندری، مریم نیازاده و الهام جعفریان به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا 31 فروردین‌ماه در گالری ثالث واقع در خیابان کریم‌خان بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک 148 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.