سرویس تجسمی هنرآنلاین: علی مرادخانی در روزهای آغازین سال 1396 درباره مهم‌ترین فعالیت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه هنرهای تجسمی به هنرآنلاین گفت: من می خواهم سال نو را به همه هنرمندان و مخاطبین هنر تبریک بگویم. این تبریک برای کسانی است که مایل‌اند و دوست دارند هنر ایران اعتلا پیدا کند تا در آینده اتفاق‌های خوبی را برای این عرصه شاهد باشیم.

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: سال 95 با همه کمی‌ها و کاستی‌ها و با همه خوبی‌هایش به اتمام رسید. مجموعه حوزه هنر و دست‌اندرکاران‌‌اش تا جایی که امکانات یاری می‌کرد و بضاعت فعالیتی داشتند نیروی خود را به کار گرفتند.

مرادخانی اظهار داشت: سال 95 یکی از سال‌هایی بود که هرکس با مجموعه امکانات و ظرفیت‌هایش سعی کرد که به نحو احسن کیفیت هنر ایران را در داخل و در سطح بین‌المللی ارتقا ببخشد و با مروری بر رخدادهای گذشته به راحتی می‌توان این اتفاق را دریافت و ارزیابی کرد.

او اظهار داشت: ارتقای فعالیت‌های هنری به واقع نیازمند حمایت‌های مالی است و من امیدوارم سال 96 با گشایش‌های بیشتر مالی و بودجه‌ای بتوانیم فضا را به سمت بهتر شدن پیش ببریم و شاهد آن باشیم که هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر، به خصوص عرصه تجسمی بتوانند کارهای‌شان را در بهترین شکل ارائه بدهند.

مرادخانی گفت: آرزوی و شاید عیدی ویژه من برای هنرمندان آن است که ان شاء‌الله در سال 96 لبخند بر لبان‌شان باشد و دغدغه‌ای جز کارکردن در عرصه هنر نداشته باشند و به واقع همه تلاش‌مان این است که بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که این اتفاق رخ بدهد.

او درباره برنامه‌های معاونت هنری در عرصه هنرهای تجسمی اظهار داشت: تاسیس و دایر کردن گالری ملی شاید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال 96 باشد که امیدوارم با عنایت‌هایی که به وزارت ارشاد و معاونت هنری می‌شود بتوانیم هر چه زودتر کلنگ احداث این گالری را بزنیم.