سرویس تجسمی هنر آنلاین: هلنا شین دشت گل هنرمند ایرانی که آثارش در برلین به نمایش در آمده، گفت: 46 اثر از نقاشی‌های من از 3 مارس (13 اسفند) در محل خانه فرهنگ برلین آلمان به نمایش در آمد و تا  17 مارس (27 اسفندماه) ادامه دارد.

او ادامه داد: این آثار متعلق به سال‌هایی است که بر روی اشعار فارسی کار می‌کردم  و همزمان با این آثار کتاب "نقاشی نامه" را منتشر کردم. این مجموعه البته با آثاری که در آذرماه در گالری 26 به نمایش در آوردم متفاوت است.

این پژوهشگر مطالعات تاریخی آثار و فرهنگ ایران گفت: یکی از انگیزه‌های برگزاری این نمایشگاه آن بود که رایزنی فرهنگی سفارت آلمان با این آثار ارتباط برقرار کرد و قرار بر برگزاری کنفرانسی در حاشیه این نمایشگاه شد.

هلنا شین دشت گل گفت: این نقاشی‌ها به هیچ عنوان هنر قدیمه را به نمایش نمی‌گذارند و همه نقاشی‌هایی است که بر اساس فضای ذهنی خود من شکل گرفته است.

او افزود: رایزن فرهنگی سفارت ایران این آثار را انتخاب و گزینش کرده است و به عنوان نمایشگاه هنرمند ایرانی در خانه فرهنگ ایران _ برلین به نمایش در آورده است.

photo_2017-03-07_16-35-19

نمایشگاه نقاشی‌های هلنا شین دشت گل نقاش  و پژوهشگر مطالعات تاریخی آثار و فرهنگ ایران از 3 تا 17 مارس 2017  ( 13 تا 27 اسفندماه 1395) در محل خانه فرهنگ برلین به نمایش در می‌آید.