سرویس استانهای هنرآنلاین: رحمان مجرد با اثر خود در بخش "چالش" با گرایش مستند در جشنواره بین المللی عکاسی ابوظبی (هیپا) در جمع برگزیدگان بخش نمایشگاه قرار گرفت.

فراخوان جایزه بین‌المللی عکاسی HIPA هر ساله توسط بنیاد شیخ حمدانبن محمد بن راشد آل مکتوم در شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود و امسال در چهار بخش با موضوعات چالش، دست‌کاری دیجیتال، پورتفولیو و آزاد برگزار می شود. 

آثار این جشنواره با حضور ۱۸ داور بینالمللی از سرتاسر جهان با تخصص های متفاوت داوری می شود و بزرگترین مسابقه عکاسی جهان با جایزه 423 هزار دلاری است. 

این جشنواره در بخش "چالش" به دنبال عکس هایی است که به وسیله ترکیب بندی، چیدمان المان‌ها، توالی، نور، نحوه بیان غیرمعمول و... لحظه‌ای زودگذر و تکرارنشدنی را با وضعیتی خاص که برای بسیاری از عکاسان سخت است، بیان کند. 

جشنواره بین المللی عکاسی ابوظبی (هیپا) در این موضوع، شش جایزه به شش عکس برگزیده اختصاص داده است. جایزه بزرگ 120 هزار دلاری، 25 هزار دلار برای نفر اول، 20 هزار دلار برای نفر دوم، 15 هزار دلار برای نفر سوم، 12 هزار دلار برای نفر چهارم و 10 هزار دلار برای نفر پنجم.

جدا از این موضوع، هیئت داوران این مسابقه یک جایزه ویژه 20 هزار دلاری به یک عکاس یا موسسه عکاسی و یک جایزه 25 هزار دلاری برای پژوهش و جستجو به یک عکاس که برای گرفتن یک عکس متفاوت جستجو و تحقیق کرده است، اختصاص می دهد. مجموع جوایزی که در این مسابقه اهدا می شود 423 هزار دلار است.

مقام اول سومین جشنواره بین المللی جایزه بزرگ مقاومت اسلامی، مقام دوم  چهارمین جشنواره بین المللی پرتو حسن، برگزیده نمایشگاهی سومین و نهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، جزو 10 عکاس راه یافته به مرحله نهایی جایزه بانک جهانی سوئیس، منتخب حضور در نمایشگاه خانه عکاسان ایران در دانشگاه نایروبی کشور کنیا، مقام اول، لوح و تندیس مسابقه بین المللی عکاسی دانشگاه آزاد اسلامی، مقام اول جایزه جهانی عکس اربعین، مقام اول جشنواره ملی عکاسی معماری و شرکت در بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور، از جمله موفقیت ها و فعالیت های این هنرمند است.