سرویس تجسمی هنرآنلاین: محسن کاووسی نقاش خودآموخته‌ای است که قرار است اردیبهشت‌ماه سال 96 (آپریل 2017) آثارش در نمایشگاه فاین آرت دبی به نمایش درآید. این هنرمند جوان درباره آثارش به هنرآنلاین گفت: مرز بین گرافیک و نقاشی در این آثار مشخص نیست و همه تصاویر آن بر اساس تصویر ذهنی من از برخی داستان‌های مشهور جهان شکل گرفته است.

این هنرمند نقاش گفت: من مدت‌ها به این فکر می‌کردم که داستان‌های مدونی در سطح ایران و جهان وجود دارد که در دل خود نظریه‌های اخلاقی دارند که حرفی هم برای جهان معاصر ما دارند.

کاووسی گفت: من سعی کردم با ذهنیت خود این داستان‌ها را به تصویر در بیاورم و فضایی که خلق می‌شد در حقیقت شبیه معبر  و شهرهایی بود که ظاهرشان ویران بود.

او ادامه داد: گاهی این آثار و تصویر به دست آمده برگرفته از چند شعر بود و  من با توجه به تصویرهای ذهنی خود به داستان‌های سوررئالی می‌رسیدم که بر روی بوم نقش بسته‌اند.

photo_2017-03-01_12-42-18

این هنرمند نقاش گفت: این داستان‌های متفاوت به شکل پازل در کنار هم قرار می‌گیرند و کلاژهایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و داستانی کلی را شکل می‌دهند.

کاووسی گفت: در حقیقت در این آثار بر اساس پتانسیل‌ها، مفاهیم معاصر در آثار ادبی را از دل داستان‌ها استخراج کردم و به این واسطه نوعی لوکیشن خلق شده که بر اساس ذهنیت خودم  و تم داستان، رنگ‌ها در آن هویت گرفته‌اند.

او ادامه داد: این آثار به نوعی شکلی از طراحی صحنه دارند و هر تکه از این تصاویر به گونه‌ای در کلیت اثر قرار گرفته که به فرم کلی قضیه کمک کند.

این هنرمند نقاش گفت: من همواره رنگ‌ها را به صورت خالص به کار می‌برم و از شمع نیز در آثارم استفاده می‌کنم که این اتفاق موجب ایجاد نوعی کلاژ در تصویر می‌شود و دقیقا این کلاژ بر اساس داستان شکل گرفته است.

photo_2017-03-01_12-42-29

کاووسی گفت: من از رنگ و روغن، مداد رنگی، پاستل به صورت ترکیبی استفاده می‌کنم که این اتفاق به لحاظ بافت، تناقضی در تصویر ایجاد می‌کند که شکل پرسپکتیو به اثر می‌دهد و حالتی چند بعدی پیدا می‌کند.

او گفت: این آثار بر روی مقواهای کتان کشیده شده و در واقع با کاموای دست‌ساز ساخته شده است. سعی من بر آن بوده که بر روی بوم کمتر کار کنم. این اتفاق منجر به آن می‌شود که ما با جهان موازی مواجه باشیم که از دل یک عدم و خلق نشدن، به وجود آمده است.

این هنرمند نقاش گفت: من پیش از این در گالری سایه،  گالری باغ موزه هنر ایرانی، گالری آی دل ترکیه، لاگونای ایتالیا، مجیک اف پرشیا و برپایی دو نمایشگاه در هند و فنلاند داشتم و قرار است که پنج اثر من در جشنواره فاین آرت دبی نیز به نمایش در آید.