به گزارش هنر آنلاین ، احمد مسجدجامعی  عضو شورای شهر تهران روز گذشته ضمن بازدید از نمایشگاه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره گفت:خوشبختانه رویکرد بینارشته ای که از دوره هشتم به این جشنواره وارد شد ، در جشنواره نهم گسترش پیدا کرده است.

او ادامه داد:بخشی از گسترش این نگاه بر می گردد به اعتمادی که میان هنرمندان نسبت به جشنواره و مجریان آن به وجود آمده است.زیرا که برخی از این آثار علیرغم این که به نظر می رسد انتقادی هستند مورد پذیرش قرار گرفته اند و یا حداقل با هنرمندان آن برخورد نمی شود که این اتفاق به آن منجر می شود که بخواهند به راحتی آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند و این نقطه مثبتی است.

این عضو شورای شهر گفت: حس فضای بینارشته ای ویژگی نوآورانه ای بود که در بسیاری از آثار به چشم می خورد.در عین حال توجه به مباحث اجتماعی در آثار هنرمندان آن زیاد شده است ،به خصوص مسائل زیست محیطی نشان می دهد که این مفاهیم در جامعه ما عمق پیدا کرده است.از طرفی خلاقیت ها به جهت فرم و سبک هم جالب بود.

مسجد جامعی گفت:من معتقدم که باید این نمایش آثار را کمی عمومی تر ، اجتماعی تر و شهری تر کرد.ما می توانیم در بسیاری از فضاهای شهری این آثار را مطرح کنیم و به نمایش در بیاوریم.

او افزود:ما باید همه شهر را به عنوان یک امکان ببینیم.حتی فضای عمومی و نیمه عمومی مثل سینما ها و مساجد ، ادارات و مدارس را هم به این فضاهای میتوان اضافه کرد.چرا که در این مجموعه ها آثاری بود که با این فضا ها نسبت پیدا می کرد پتانسیل های ارائه به واسطه فعالیت های عمومی و رویکردهای تخصصی که در ادارات وجود دارد در آن ها دیده می شد.

گفتنی است ، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ،30 بهمن در تالار وحدت برگزار می شود.