به گزارش هنرآنلاین؛ رها شرفی‌عالی درباره نمایشگاه "آرایه‌های رنگی" اظهار کرد: در این نمایشگاه ۲۲ اثر در سبک آبستره و اکسپرسیو ارائه شده که در همه آن‌ها از مواد آکرلیک استفاده شده است. در دورانی این آثار شکل گرفته که تمرکزم روی نقاشی‌های آبستره بود و همزمان با نقاشی نیز کیوریتوری نمایشگاه‌هایی در سبک آبستره را باتوجه به دغدغه‌هایی که داشتم در آزمون و خطاهایی که انجام می‌دادم، امتحان می‌کردم تا بوسیله نقاشی آبستره موضوع جنگ را تصویر کنم.

او با بیان اینکه دغدغه‌ شخصی‌ام بیان مسائل ضد جنگ بوده‌ است، گفت: همیشه تمایل داشتم در سبک آبستره آثار ضد جنگی را نیز ارائه دهم و از همین‌رو در ابتدا زیر نظر آقای مسلمیان نقاشی آبستره را شروع کردم و بعد از مدتی آهسته آهسته احساس کردم می‌توانم احساساتم را فارغ از زمان و مکان و بدون اینکه موضوعی دست و پایم را ببندد و در ذهنم ایده خاصی باشد روی بوم به صورت آرایه‌ها رنگی پیاده کنم.

این هنرمند نقاش افزود: توانستم دغدغه‌هایی که از رنج، ناراحتی و جنگ بود را به تصویر بکشم همیشه آثارم در مخالفت با جنگ بوده و دوست داشتم درد را به تصویر بکشم و دوست دارم مخاطبم درد را بفهمد از همین‌رو گاهی درد را به شیرینی متمایل می‌کنم تا مخاطب آن را درک کرده و نهایتا بتواند از آن گذر کند.

شرفی‌عالی ادامه داد: سعی کردم در آثارم به مخاطب زندگی توام با درد و مشکلات ناشی از جنگ و گذری که باید از این مشکلات داشت را نشان دهم.

او با بیان اینکه آثارش به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: دسته‌ای از آثارم گرم هستند و دسته‌ای دیگر سرد. آثار گرم نماد خون، درگیری و آثار جنگ هستند و آثاری که سرد هستند را در قاب تصویری از بازماندگان و آثار جنگ یاد می‌کند و گذری با غم، ناراحتی و سرگیجه از روی مسائل و مشکلات جنگ است.

این هنرمند نقاش خاطرنشان کرد: در چیدمان این نمایشگاه در بخشی از آن آثار تند و اکشن با فیگورهای آبستره می‌بینید که در حقیقت انسان‌هایی که درگیر این موضوعات هستند مانند یک خواب پریشان آن را می‌بینند که اخطار می‌دهند و در بخش دیگری از نمایشگاه رنگ‌های سرد خودنمایی بیشتری دارند و به داخل می‌رویم که با افسردگی همراه است و به یک خلاء می‌رسیم و برخی از آثار نیز خاطره‌ای هستند که از آن اخطار عبور کرده و به سکوت می‌رسد.

شرفی‌عالی با تاکید براینکه یکی از آثارش را به شهدا تقدیم کرده است، گفت: همیشه دوست داشتم چه شهیدان کشورم و چه افرادی که بی‌گناه در کشورهای دیگر کشته می‌شوند را در یکی از این قاب‌ها به تصویر بکشم و امروز نام این افراد را در قابی از خاطره و در قالب یک کار آبستره تصویر کردم.

نمایشگاه "آرایه های رنگی" تا ١٩ بهمن به نشانی بزرگراه زین‌الدین شرق، خروجی احسان، تا انتهای خیابان گرمابدری، سمت چپ ،١٩ غربی، پلاک ١٨برپاست.