به گزارش هنرآنلاین، سیف الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال ایران با اعلام خبر فوق گفت :" در مهلت تعیین شده  3050  اثر از  1340  هنرمند به دبیرخانه این دوسالانه رسیده است."

او گفت:" با نظر استاد آغداشلو، هیات انتخاب آثار این دوره عبارت‌اند از خانم‌ها معصومه مظفری، گلناز فتحی و آقای پویا آریان پور که کار اولیه انتخاب آثار بر روی cd را به انجام رسانده و از پذیرفتگان مرحله نخست خواسته شده اصل آثار را تحویل دهند تا مرحله دوم داوری و تعیین آثاری که به بخش نمایشگاهی راه می‌یابند آغاز شود. "

او خاطر نشان کرد:" مرحله سوم داوری که برگزیدگان  ششمین دوره دامون فر را اعلام خواهند کرد، با نظر استاد آغداشلو در خبرهای بعدی معرفی می‌شوند. "

پویاراد استقبال جالب توجه جوانان از این رویداد ملی را مایه مباهات و دلگرمی خواند و گفت:" خوشحالم که دامون فر به سکویی برای دیده شدن جوان‌ها بدل شده است. "

نفر نخست ششمین دوسالانه نقاشى دامون فر مسافر آلمان خواهد شد و میهمان آکادمى هنرى فابرکاستل خواهد بود. به نفرات بعدى هم جوایز ارزنده اى اهدا می‌شود؛

این دوسالانه به همت گالرى دامون فر با همکارى کویلو برند ایرانی آلمانی، فابرکاستل آلمان ، کانسون و پ ب او فرانسه از 20 دی ماه در گالرى پردیس ملت افتتاح مى‌شود.