سرویس تجسمی هنرآنلاین: دانا نهداران که قرار است نمایشگاه "تشنج‌های لذت" را در گالری شیرین به نمایش در بیاورد به هنرآنلاین گفت: در آثار این نمایشگاه نمود پیدا کردن بافت‌ها و نقش‌های ترک خورده در تابلو برای‌ام اهمیت داشت و این بافت‌ها و ترک‌ها ایده‌ای است که از نقاشی‌های دیواری چهلستون اصفهان برداشتم.

وی ادامه داد: گذر زمان بر روی نقاشی‌های دیواری چهلستون اصطحکاکی ایجاد کرده است که به لحاظ مفهومی نوعی لذت در آن‌ها پدیدار می‌شود. در واقع این نقاشی‌ها به نوعی نمودی از تشنج‌هایی هستند که علیرغم وجه تخریبی که دارند بسیار لذت بخش هستند و این لذت را می‌توان در میان تصویرهای درج شده بر دیوار چهلستون جستجو کرد.

این هنرمند نقاش گفت: همه این نقاشی‌ها که در نمایشگاه به تماشا در می‌آید پرتره هستند. بخشی از این آثار در واقع همان تصاویری است که در چهلستون اصفهان نقش بسته است. من از شام آخر داوینچی هم در آثار این نمایشگاه استفاده کردم.

نهداران گفت: بخش دیگر این پرتره‌ها مختص هنرمندان مشهور است. پرتره‌ای که از صادق هدایت به تصویر کشیدم و یا تصویری از نقاشی امامی اصفهانی که در موزه کاخ گلستان مشاهده کردم. معتقدم این اثر بسیار زیباتر از تابلو "مونالیزا" است و من نمی‌دانم که چرا این نقاشی مشهور نشده است.

Dana Nehdaran - Sadegh Hedayat Coin - Acrylic and oil on canvas - Diameter 190 cm (detail) - 2013

 

وی گفت: من این نقاشی‌ها را بر روی بوم‌های دایره‌ای شکل کشیده‌ام. این دایره‌ها نمادی از سکه هستند. اولین نقاشی از این مجموعه سکه که تصویری از فروغ فرخزاد بود را در سومین حراج تهران با قیمت 60 میلیون تومان چکش خورد و این بقیه آن مجموعه است که در گالری شیرین به نمایش در می‌آید و البته تابلوی یکی از این هنرمندان هم به دلیل برخی مسائل قابلیت نمایش نداشت.

نمایشگاه نقاشی‌های دانا نهداران از 10 دی تا 22 دی در گالری شیرین واقع در خیابان سنایی ، کوچه سیزدهم ، پلاک 5 دایر است.