سرویس تجسمی هنرآنلاین: محبوبه رضایی که این روزها نمایشگاه آثارش با عنوان "فرش‌های نو" در گالری گلستان برپاست به هنرآنلاین گفت: من مدت طولانی است که بر روی پارچه نقاشی می‌کنم. در این مدت همواره به این فکر می‌کردم که چه ابزار و متریال الیافتی وجود دارد که بتوان نقشی را بر روی آن به تصویر در آورد.

وی ادامه داد: بعد از این به نظرم آمد که گلیم به عنوان یک متریال برای این کار مناسب است و از طرفی این که گلیم به نوعی با هویت ایرانی گره خورده و از اولین زیر اندازها و کفپوش‌های  مورد استفاده انسان است مرا برای کار ترغیب کرد.

این هنرمند نقاش گفت: بعد از این تصمیم گرفتم که جنسی از هنر تلفیقی را با نقاشی بر روی گلیم تجربه کنم و اتودها و تمرین‌های من در نهایت به نقاشی بر روی گلیم ختم شد و توانستم به ایده و فکر خود شکل بدهم.

b11291310132016

 رضایی اظهار داشت: برای خلق این نقاشی‌ها از طبیعت اطراف شهرم، یعنی شاهرود الهام گرفته‌ام و سعی کردم با بازنمایی آن‌ها در غالب نشانه‌ها و رنگ‌ها به نوعی به گلیم‌هایم هویتی شخصی بدهم. چرا که فکر می‌کنم تا به امروز کسی با این سبک و تکنیک بر روی گلیم نقاشی نکشیده است و شاید این اولین بار باشد که اتفاقی از این دست رخ می‌دهد.

وی افزود: نکته‌ای که در این نقاشی‌ها اهمیت دارد رنگ پارچه است. من از مواد و رنگ‌هایی استفاده کرده‌ام که این گلیم‌ها قابل شستشو باشند تا به توان از آن‌ها استفاده‌های گسترده‌تری انجام داد. همچنین گلیم‌هایی که من بر روی آن‌ها نقاشی کشیده‌ام همگی توسط بافنده‌های سمنانی بافته شده است که جنس و نوع الیاف آن کمی با دیگر شهرها متفاوت است.

b11291308552016

این هنرمند عرصه تجسمی  گفت: چند سالی است که در زمینه‌ هنر نقاشی روی پارچه کار می‌کنم و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعددی را برپا کردم اما این نمایشگاه نخستین نمایشگاه من در زمینه نقاشی روی گلیم است و علاقمندم که روی این نکته تاکید کنم.

نمایشگاه "فرش‌های نو" تا ۱۷ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ میزبان علاقه‌مندان است.