سرویس تجسمی هنرآنلاین: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بزرگداشت پرویز کلانتری نقاش فقید معاصر شرکت کرده بود در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که به هنرهای تجسمی بسیار علاقه دارد گفت: هرگاه فرصتی وجود داشته باشد از گالری‌ها و نمایشگاه‌ها دیدن می‌کنم اما متاسفانه مجموعه‌دار نیستم و مجموعه‌ای ندارم.

وزیر ارشاد همچنین درباره هفته‌نامه یالثارات و تخلف این هفته‌نامه در انتشار پس از لغو مجوز اظهار کرد: یالثارات تاکنون تخلفات مکرری را در دو سه سال اخیر مرتکب شده است. این نشریه درگذشته نیز لغو مجوز شده بود اما همچنان به کار خود ادامه داده است. حدود دو ماه پیش و پس از توقیف این هفته‌نامه، بار دیگر مجوز آن لغو شد، به همین دلیل اکنون به هیچ عنوان نباید دوباره منتشر شود هرچند دادگاه حکم داد که می‌تواند به طور موقت منتشر شود.

وی در ادامه سخنان خود درباره یالثارات گفت: دو هفته قبل این نشریه تخلفات جدیدی مرتکب شد که از سوی ما به دادگاه اعلام شده است و در چنین شرایطی انتشار این نشریه از نظر وزارت ارشاد غیرقانونی است.

وزیر ارشاد درباره پرونده پزشکی کیارستمی نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره این پرونده کمیته پزشکی تشکیل شده و ما موضوع را به شکل جدی دنبال می‎کنیم. این کمیته زیر نظر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان اداره می‌شود و از مدت‌ها قبل ۳۰ نفر از بهترین پزشکان پرونده این هنرمند فقید را پیگیری می‌کنند که به زودی نتیجه پرونده اعلام می‌شود.