سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس بارگاه علوی روز شنبه 26 دی‌ماه با حضور ماشاالله امان الهی بهاروند معاونت فرهنگی ارشاد استان لرستان و احمد نقدیان رییس اداره ارشاد شهرستان خرم آباد و جمعی از مسئولین استانی در نگارخانه شهید بهرام هژبر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان خرم آباد افتتاح شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان درباره این نمایشگاه، گفت : مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه ملکوتی امام علی (ع) در قالب یک نمایشگاه به مدت 5 روز در نگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی هنر ارشاد خرم آباد برپاست.

ماشاالله امان الهی بهاروند افزود: در این نمایشگاه که به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شده است ، ٢٦ عکس از بارگاه حضرت امیرالمومنین علی (ع) در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است .

وی افزود: این مجموعه نمایشگاهی توسط معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور تا به حال در بسیاری از استان‌های کشور برگزار شده و تا ١ بهمن ماه نیز در خرم آباد دایر است .

بهاروند ادامه داد : نمایشگاه عکس محمد خوشرو مجموعه عکس‌های فوق العاده زیبایی از بارگاه امیر المومنین علی علیه السلام که علاقه مندان می‌توانند ، جهت بازدید از این مجموعه ، هر روز در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ٩ تا ١٢ و ١٥ تا ١٧ به نگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد ، واقع در میدان ٢٢ بهمن مراجعه کنند.

 

محمد خوشرو نیز در حاشیه مراسنم افتتاحیه در خصوص چگونگی برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۲۶ اثر عکس از بارگاه امام علی (ع) در ابعاد ۱۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر که با استفاده از تکنیک‌های چاپ روی بوم تهیه شده است به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: به این دلیل آثار روی بوم چاپ شده که این قابلیت را دارد که به طور کامل دیده شود و از انعکاس جلوگیری می‌کند، لذا برای بهتر دیده شدن اثر استفاده از این تکنیک چاپ عکس مؤثر است.

خوشرو رویکرد اصلی خود را از برگزاری این نمایشگاه در وهله اول معرفی بارگاه امام علی (ع) عنوان کرد و افزود: هدف بعدی از برگزاری آن معرفی معماری و هنر ایرانی اسلامی بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: هر قاب عکس یک مفهموم دقیقی از حرم‌های متبرکه را منتقل می‌کند، چون ایرانیان ارادت و علاقه خاصی به ائمه اطهار دارند و بهترین فنون و صنعت را در ساخت عتبات عالیات به کار بسته‌اند، این عکس‌ها بیشتر با دید ثبت فضاهای معماری عتبات عالیات است ثبت شده است و دارای یک طرح کلی و جزئی است.

خوشرو یاد آور شد: این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان توسط شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که در تمامی استان‌های کل کشور به گردش درآید و خرم آباد بیست وهفتمین شهری است که نمایشگاه در آن برگزار شده است.

وی اظهار داشت: هنرهای اسلامی ایرانی در کل حرم علوی خودش را نشان می دهد و این نشان دهنده این است که ایرانیان بیشترین نقش را در ساخت حرم و بارگاه علوی داشته اند و هم اکنون نیز در بازسازی حرم علوی بیشترین نقش را ایرانیان دارند.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین دلایل من برای برگزاری نمایشگاه قدردانی از کسانی است که در بازسازی حرم علوی نقش دارند و دلیل دیگر نیز ایجاد زمینه یک زیارت مجازی برای کسانی است که موفق به زیارت بارگاه امیر مومنان(ع) نشده اند.

محمد خوشرو متولد ۱۳۴۹ و اهل قم هست، ازسال ۸۱ عکاسی را به صورت حرفه ای شروع کرده است و از سال ۸۸ عکاسی را از عتبات عالیات و از کشور عراق شروع کرده است و آخرین عکاسی خوشرو در اسفند ۹۳ بوده است، این عکس‌ها منتخبی از آثار شش سال عکاسی محمد خوشرو در کشور عراق و بارگاه ملکوتی حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) است به نمایش گذاشته است.

گزارش تصویری مرتبط