به گزارش هنرآنلاین، سومین نمایشگاه گروهی تذهیب با عنوان «دختران شهمامه» به سرپرستی شکیلا عالمی و با حمایت صندوق اعتباری هنر از ۱۲ اسفندماه در این مجموعه صورت می‌گیرد.

١٩ نفر از بانوان ایرانی و افغانستانی برای سومین دوره با ۴۰ اثر در این نمایشگاه حضور دارند.

«دختران شهمامه» نام گروهی از هنرمندان دختر افغانستانی و ایرانی است که برای ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس زنان و دختران هنرمند و با هدف رشد و اعتلای هنر تذهیب و شناسایی استعدادهای برتر هنری و آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و رسوم و ارتقای همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان به سرپرستی شکیلا عالمی شکل گرفته است.

هنر تذهیب از هنرهای دیرین کشور افغانستان است که هنرمندان در کنار فراگیری هنر، می‌آموزند که نقشی اساسی در جامعه ایفا کرده و اثری ماندگار از خود به جای بگذارند.

آیین گشایش این نمایشگاه پنجشنبه- دهم اسفندماه- از ساعت ۱۵ با حضور و همراهی علیرضا رجایی مشاور وزیر خارجه، استاد سید عسگر موسوی مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان و استاد حال حاضر دانشگاه لندن، سعدخان رئیس موسسه فرهنگی اکو، امیری رایزن فرهنگی سفارت سابق افغانستان در ایران و جمعی از اساتید انجمن خوشنویسان ایران و گروه‌های فرهنگی افغانستانی در سالن خزر این مجموعه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از دوازدهم تا هجدهم اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران به نشانی میدان نیاوران(باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران مراجعه کنند.