به گزارش هنرآنلاین، امیر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره شانزدهم با صدور احکامی مجزا اسماعیل بنی‌اردلان، مجید شاه‌حسینی و مینا محمدی‌وکیل را به عنوان داوران بخش رسانه‌های هنری جدید این رویداد معرفی کرد.

اسماعیل بنی‌اردلان متولد ۱۳۳۶، دانشیار دانشگاه هنر و پژوهشگر حوزه فلسفه هنر است. ریاست دانشکده سینما و تئاتر، معاون پژوهشی دانشگاه هنر، ریاست دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، عضو هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، دبیر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال، عضو هیئت تحریریه دوفصلنامه علمی تخصصی جستارنامه فرهنگ و هنر اسلامی و... از سوابق بنی‌اردلان محسوب می‌شود.

از این مدرس و پژوهشگر هنری در طول سال‌های اخیر تالیفات گوناگونی به چاپ رسیده است که ازجمله آنها می‌توان به دین در قاب تلویزیون، سرفرسنگ‌های تحول در مسیر نگارگری ایران، مجال آه، معرفت‌شناسی آثار صناعی: جست‌وجویی در مفهوم فن و هنر، هنر و اخلاق و... اشاره کرد.

مجید شاه‌حسینی متولد ۱۳۴۶، دانش‌آموخته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است. او هم‌اکنون ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد و طی سال‌های گذشته همواره به عنوان پژوهشگر و مدرس حوزه سینما مشغول به فعالیت بوده است.

از جمله سوابق شاه‌حسینی می‌توان به دبیری دوره‌های بیست و ششم و بیست و هفتم جشنواره فیلم فجر، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و... اشاره کرد. او تاکنون کتاب‌های گوناگونی را به رشته تحریر درآورده است که از جمله آنها می‌توان به رد پای زن اسطوره‌ای در سینما، سینما و صهیونیسم، آخرالزمان و سینما، مدیریت میلیتاریستی هالیوود، آمریکا، آغاز یک پایان و... اشاره کرد.

مینا محمدی وکیل متولد ۱۳۵۸، دارای مدرک دکتری رشته پژوهش هنر از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) است. او در طول سال‌های گذشته همواره حضوری پررنگ در فضای آکادمیک هنر داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های معتبر، تالیفات گوناگونی را نیز در زمینه‌های مختلف هنری به رشته تحریر درآورده است که از جمله آنها می‌توان به مقالاتی همچون تداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان‌گرای رنسانس، رویکرد سه دین بزرگ اسلام، مسیحیت و یهود در باب شمایل و شمایل‌نگاری و... اشاره کرد.

عضویت در شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، حضور در سومین نمایشگاه نقاشی بانوان ایران (تجلی احساس)، شرکت در نمایشگاه نقاشی اساتید دانشگاه الزهرا(س) بخشی از سوابق هنری محمدی وکیل به شمار می‌آید.

پیش از این نیز محمدرضا شریف‌زاده به عنوان دبیر بخش رسانه‌های هنری جدید فجر شانزدهم معرفی شده بود.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و با حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی پایتخت و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره شانزدهم و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند تا روز شنبه- ۲۵ آذرماه- (حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح) به نشانی Fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.