به گزارش هنرآنلاین، مراسم نکوداشت محمدرضا جودت، از بنیانگذاران معماری مدرن ایران، جمعه ۲۴ آذر ساعت ۱۱ در سالن استاد جلیل شهناز و سالن استاد فریدون ناصری برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی از نقاشی‌ها، عکس‌های پروژه‌های معماری و اسناد و مدارک زنده‌یاد جودت، جمعه ۲۴ آذر در گالری بهار برپا می‌شود و تا اول دی ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان است.

محمدرضا جودت متولد ۱۳۱۸ در اردبیل بود که پس از گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان در سال ۱۳۴۰ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رشته نقاشی را ناتمام رها کرد و در رشته معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با مدرک فوق‌لیسانس فارغ‌التحصیل شد.

جودت

او عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی و از موسسان تالار ایران (قندریز) بود.

کتاب‌های بررسی هنری اجتماعی امپرسیونیسم، معماری قدیم و جدید ژاپن و ترجمه کتاب‌هایی چون ریشه‌های معماری مدرن، معماری دیکانستراکشن، معماری و دیکانستراکتیویست، پایان هنر، زهدان‌های معماری، تو معماری را ترسیم می‌کنی ولی من آن را می‌سازم از جمله آثار تالیفی این معمار فقید است. محمدرضا جودت، ۷ آذر ۱۴۰۲ درگذشت.

لازم به ذکر است خانه هنرمندان ایران شنبه و یکشنبه (۲۵ و ۲۶ آذر) تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا اول دی ۱۴۰۲ به گالری بهار این مجموعه مراجعه کنند.