گروه تجسمی هنرآنلاین: تایپ فیس موزه هنر‌های معاصر تهران با طراحی دامون خانجانزاده از سوی Type Directors Club به عنوان برگزیده سال ۲۰۲۱ معرفی شد. باشگاه تایپ مدیران (TDC) سازمان تایپوگرافی پیشرو در جهان است که سال ۱۹۴۶ در نیویورک تأسیس شد و از دهه ۱۹۵۰ دو مسابقه در رشته «تایپوگرافى» و«دیزاین تایپ‌فیس» یکی برای استفاده از تایپ و شکل حروف در طراحی و دیگری برای طراحی حروف، به صورت سالانه برگزار می‌کند. برندگان این مسابقات در بخش «بهترین تایپوگرافی جهان» معرفی می‌شوند و اثر آن‌ها در نمایشگاه‌های سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

خانجانزاده در گفت و گو با هنرآنلاین درباره تایپ فیس موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: سال ۹۹ تصمیم گرفته شد برای موزه هنر‌های معاصر تهران طراحی هویت بصری انجام شود و این کار را بر عهده رضا عابدینی گذاشتند. طراحی هویت بصری انجام گرفت اما پیش از آنکه مورد استفاده قرار گیرد با واکنش‌های هیجانی و منفی گروهی از دلواپسان فرهنگی مواجه شد. این رفتار‌های اشتباه باعث شد موزه از داشتن یک هویت بصری ممتاز محروم شود.

خانجانزاده ادامه داد: تایپ فیس TMOCA بخشی از آن هویت بصری بود که برای موزه با مدیریت رضا عابدینى طراحی شده بود و در واقع فقط همین بخش از هویت بصری در موزه مورد استفاده قرار گرفت. اگر هویت بصری به طور کامل استفاده می‌شد می‌توانست افتخاری برای کشور به همراه بیاورد زیرا این موضوع در فضاى فرهنگى بسیار مورد توجه بود. ایجاد هویت بصرى قابل توسعه اقدام مهمی در موزه هنر‌های معاصر تهران بود و این کار در همه موزه‌های دنیا انجام می‌شود، اما متأسفانه رفتار‌های نا آگاهانه عده‌ای باعث شد این کار به سرانجام نرسد.

او با بیان اینکه امسال تایپ‌فیس عربی اپل و تایپ‌فیس عربی یوتوب نیز در این رقابت حضور داشتند، گفت: تایپ فیس موزه هنرهاى معاصر در شش ضخامت و به گونه‌ای طراحی شده است که منحصراً برای هویت نوشتارى مکاتبات و مراسلات موزه، انتشارات، تابلو‌ها، نمایشگاه‌ها و گرافیک محیطی موزه هنر‌های معاصر تهران مورد استفاده قرار گیرد.