گروه تجسمی هنرآنلاین: دوسالانه البرده که سال گذشته به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا برگزار نشده بود، از ۲۰۰۴ آغاز به کار و در این ۱۶ دوره بیش از ۳۰۰ استعداد برتر را در حوزه فرهنگ و هنر اسلامی به دنیای هنر معرفی کرده است. امسال در مجموع ۳۰ نفر در شش رشته برگزیده شدند و جایزه گرفتند که سهم هنرمندان ایرانی بسیار چشمگیر بود.

در رشته خوشنویسی کلاسیک مریم نوروزی هلیلانی و احمدعلی نظامی ریحانلو به ترتیب در رتبه‌های دوم و چهارم ایستادند اما در رشته خوشنویسی مدرن یا همان نقاشیخط، جایزه اول به ایران رسید. مهسا جواد دواچی در این بخش رتبه نخست را از آن خود کرد و با حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی جایزه‌اش را از دست مدیران جشنواره البرده و وزیر فرهنگ امارات گرفت. بابک محمدعلی حجازی و مسعود محبی‌فر هم در بخش نقاشیخط سوم و چهارم شدند.

در رشته تذهیب هم جز جایزه اول دیگر جوایز به هنرمندان ایران رسید و معصومه احمدمرادی، افسانه خادم‌الرضا مهدوی، اصغر احمدمرادی و زینب ابراهیم‌شاهی به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم برترین‌های تذهیب ایستادند. در رشته حروف‌نگاری یا تایپوگرافی رضا باباجانی و بیتا عامل جزو برگزیدگان بدون رتبه‌بندی به چشم می‌خورد.

BCF7184A-4C51-45D2-A51C-1669BBF7806E

برگزیدگان شش رشته هنری (از جمله دو بخش شعر) امسال در شانزدهمین جشنواره دوسالانه البرده به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اسلام بین ۱۰ هزار تا ۷۰ هزار درهم امارات جایزه نقدی گرفتند. قرار است در سه روز جشنواره (یکشنبه تا سه‌شنبه) علاوه بر نمایش آثار برگزیده برنامه‌هایی چون کلاس‌های پیشرفته، جلسه‌های گفتگو و نمایش و... برگزار شود.