گروه تجسمی هنرآنلاین: ینس هانینگ که در کپنهاگ زندگی و کار می‌کند، یکی از ۲۲ هنرمندی بود که قرار بود به سفارش مدیران موزه کانستن برای یک نمایشگاه اثر هنری خلق کنند. موضوع این نمایشگاه مردم در بازار کار و آینده زندگی کارگری است و جمعه گذشته با نمایش آثار ۲۲ هنرمند آغاز به کار کرد. او برای بازسازی دو تابلو قدیمی رقمی معادل ۸۴ هزار دلار پول امانت گرفت اما روز موعود، دو قاب خالی به مسئولان موزه و نمایشگاه تحویل داد و نام آن را «پول را بردار و فرار کن» گذاشت.

هانینگ هفته گذشته درباره کار نوآورانه خود به یک برنامه رادیویی گفت: «موضوع این است که من پول آنها را برداشتم و نام این کار دزدی نیست. این در واقع شکستن قرارداد و این شکستن هم بخشی از کار هنری من است.» قرارداد هنرمند دانمارکی با مدیران موزه شهر آلبورگ این بود که می‌بایست دو تابلو قدیمی خودش به نام‌های «میانگین درآمد سالانه یک استرالیایی» مربوط به ۲۰۰۷ و «میانگین درآمد سالانه یک دانمارکی» مربوط به ۲۰۱۰ را باسازی کند.

Jens Haaning

با این حال، هنرمند دانمارکی که از ایده بازسازی تابلوهای ۱۱ و ۱۴ سال پیش و میزان دستمزد خودش چندان خوشنود به نظر نمی‌رسید، تصمیم گرفت ۵۳۴ هزار کرون را بردارد و در عوض فقط دو تابلو خالی بیاورد. مدیران موزه کانستن امیدوارند برداشتن پول‌ها بخشی از هنر مفهومی هانینگ باشد و او پس از پایان نمایشگاه در ژانویه ۲۰۲۲،‌ آن را بازگرداند. دو تابلو خالی این هنرمند زرنگ در نمایشگاه به نمایش درآمده است.