به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت بهمن نظری نوشته است: بهمن نظری هنرمند خلاق و فعال در حوزه‌های مختلف هنری مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور و انیمیشن فعالیت داشت و آثارش را متناسب با ایده‌های خود در چند رشته هنری ارائه می کرد. نمونه‌ای از هنرمندان توانمند استان است که از طبیعت و ظرفیت‌های استان ایلام نیز در آثارش بهره می‌گرفت و افتخارهای ملی و بین‌المللی کسب کرد. 

حسینی در ادامه پیام نوشته است: درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده عزیزش، جامعه فرهنگ و هنر به ویژه استان ایلام تسلیت می‌گویم و برای زنده یاد نظری رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

همچنین مدیر کل هنرهای تجسمی برای درگذشت بهمن نظری پیامی صادر کرد.

هادی مظفری ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری و مردم شریف ایلام، در این پیام آورده است: ضایعه درگذشت بهمن نظری هنرمند صاحب نام ایلامی را به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری، مردم اصیل ایلام و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تسلیت عرض می‌کنم. باشد که روح آن مرحوم قرین رحمت الهی گردد و برای بازماندگان از پروردگار متعال صبر جمیل خواستارم. آثار ماندگار وی در ذهن همگان مانا و پایدار خواهد بود . 

بهمن نظری، نقاش، مجسمه‌ساز، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان بود، عضویت افتخاری آسیفا، برنده جایزه نقره‌ای خرس برلین، برنده سیمرغ بلورین فیلم فجر برای انیمیشن مسافران افق سال ۸۵، رکود دار سریع‌ترین طراح کلیدی در کتاب گینس با ۱۵۴۳ فریم در روز، از جمله افتخارات این هنرمند بود.