سرویس تجسمی هنرآنلاین: عصر روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه با افتتاح ‌بخش طوبای زرین، سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آغاز به کار کرد. در این مراسم سید مجتبی حسینی ‌معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، ‌شورای سیاست‌گذاری و داوران جشنواره  هنرهای تجسمی فجر و هنرمندان شرکت‌کننده در بخش طوبای زرین جشنواره حضور داشتند.

در بخش طوبای زرین سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۸۷۰ اثر از ۶۲۰ هنرمند به نمایش درآمده است که توسط ۳۰ داور در ‌رشته‌های مختلف برای حضور در جشنواره و داوری نهایی انتخاب شده‌اند. ‌عکاسی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی،  نگارگری، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، هنرهای جدید و سرامیک، رشته‌های ده‌گانه بخش طوبای زرین جشنواره هستند.

مجتبی حسینی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: با توجه به اینکه خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی ‌می‌دانم و آشنایی با هنرهای تجسمی دارم و سال‌هاست آثار را که دنبال می‌کنم، به این نتیجه ‌رسیدم جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امسال وارد مرحله جدیدی شده‎ ‎است. ‌کیفیت و کمیت آثار این دوره و نگاه آمایشی به شرکت‌کنندگان گواهی می‌دهد ‌که دوره جدیدی در این جشنواره آغاز شده است و امیدوارم در سال‌های آینده استمرار پیدا ‌کند.‌

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این بخش از نمایشگاه با آثار کم‌نظیر و فوق‌العاده خوب از نسل جوان رو به رو هستیم. از هنرمندانی که تنها دو دهه از ‌عمرشان گذشته آثاری می‌توان دید که بسیار تاثیرگذار است و این دستاورد را باید تبریک ‌گفت. البته این اقدامی است که از سه چهار سال پیش آغاز شده است اما امسال می‌توانیم ثمره این نهال ‌کاشته شده را ببینیم.‌

۱۹ بهمن ساعت ۱۶ افتتاحیه بخش چاپ دستی و ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ افتتاح ‌بخش ستارگان تجسمی برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۳۰ بهمن‌ماه به کار خود ادامه می‌دهد و بازدید از ‌نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ امکان‌پذیر است.