به گزارش هنرآنلاین، رویداد دو باغ به منظور قرار گرفتن در این منطقه جغرافیایی و دیدار از باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان سفری برنامه‌ریزی‌شده است. این رویداد "تجربه ­محور" طی فرآیندی بینارشته‌­ای شکل­‌گیری ایده هنری و چگونگی خوانش هنرمند معاصر از موضوع دو باغ را هدف قرار داده است. این اتفاق شامل سفر مطالعاتی، مشاهدات دیداری، پژوهش‌های بینارشته‌­ای و تعامل میان هنرمندان و کارشناسان حوزه­‌های دیگر از جمله جامعه‌شناسی و بوم‌شناسی است.

رویداد دو باغ بر محور ارتباط فضای باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان با عبور از معنای واضح باغ، ارتباط زیر لایه‌های متکثر مفهومی میان آن دو را دستمایه‌ای برای پرسشگری قرار دهد تا هنرمند بر پایه مفاهیمی چون هستی و نیستی­، رویش و زوال، آشتی و قهر، زیست و زندگی، سلطه و خشونت و مفاهیم دیگر عناصر حیات را تعریفی دوباره ببخشد و به گونه‌ای خلق اثر کند که گویی نه باغ همان باغ است و نه عناصر حیات همان.

سفر دو باغ، سه‌شنبه 18 تیرماه 98 از تهران آغاز و پس از بازدید از سیرجان و باغ سنگی و یک شب اقامت در باغ، شرکت­‌کنندگان راهی کرمان خواهند شد و سفر به کرمان شامل؛ دیدار از باغ شاهزاده ماهان­، گفت و گو و نشست‌های بینارشته‌ای، جلسات هم‌اندیشی و یک شب اقامت در شهر خواهد بود و بازگشت گروه عصر پنج‌شنبه21 تیر به تهران برنامه‌ریزی‌ شده است. 

گفتنی است، شرکت در این رویداد برای عموم هنرمندان آزاد و استفاده از انواع کارماده‌ها، رسانه‌ها و شیوه‌های بیانی معاصر، مجاز است. علاقه‌مندان از 9 تا 14 مرداد فرصت دارند طرح‌هایشان را به آدرس www.ais.ir/2bagh ارسال نمایند. اسامی طرح‌ها و آثار راه یافته متعاقباً یکم شهریور 98 اعلام خواهد شد.