سرویس تجسمی هنرآنلاین: آرزو باغ‌شیخی هنرمند جوان ایرانی با یک قطعه عکس در فستیوال "the universal sea pure or plastic" حضور یافت. او کارشناس نقاشی و کارشناس ارشد تصویرسازی است و در زمینه‌های نقاشی، تصویرسازی و ویدئوآرت فعالیت دارد. باغ‌شیخی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره حضور خود در فستیوال "دریای جهانی؛ خالص یا پلاستیکی؟!" گفت: یکی از دغدغه‌های چندسال اخیرم موضوع محیط زیست است که بیشتر با زبان عکس و ساخت ویدئوآرت روی این موضوع کار می‌کنم. اثری که در این فستیوال ارائه کردم نیز قسمتی از پشت صحنه‌ یکی از آثار ویدیوآرتم هست که سال گذشته ساختم.

باغ‌شیخی ادامه داد: رقابت هنرهای تجسمی "دریای جهانی؛ خالص یا پلاستیکی؟!" مربوط به آثاری است که با تمرکز بر تاثیر انسان بر محیط زیست و ایجاد راه حل‌هایی برای مقابله با مسئله آلودگی آب خلق شده‌اند. من هم با ارسال یک عکس که موضوع آن محیط زیست است و "باد ما را خواهد برد" نام دارد، در این جشنواره شرکت کردم و اثرم در کنار آثار دیگر هنرمندان برگزیده در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و همچنین در کتاب جشنواره نیز به چاپ رسید.

این هنرمند افزود: در این رویداد، اشکال جدیدی از همکاری بین هنر، علم، فناوری و کسب و کار را کشف می‌کنید. هنر بصری تمرکز اصلی این رقابت است، زیرا برگزارکنندگان برنامه معتقدند هنر، خلاقیت را تحریک کرده و مردم را درگیر می‌کند. دریای جهانی فقط در مورد کشف نقش هنرمند در جامعه نیست، بلکه هدف آن برجسته‌سازی فرصت‌هایی است که حاصل مواجهه هنر با علم و کارآفرینی است. این رویداد به دنبال ایجاد راه‌حل‌هایی برای مقابله با مسئله آلودگی آب است و مسئولین این برنامه معتقدند که هنر می‌تواند چشم‌اندازهای جدیدی باز کند و از توسعه راه‌حل‌های خلاقانه برای اپیدمی پلاستیک حمایت کند.

باغ‌شیخی با بیان اینکه این پروژه هنری در برلین برگزار می‌شود و آثار برگزیدگان در لهستان و مجارستان به نمایش در آمده است، افزود: هدف از برگزاری آن تقویت مشارکت مدنی خلاقانه برای بهبود شرایط زیست محیطی حال حاضر و آینده است. همچنین این پروژه به دنبال یافتن روش‌های جدید برای بازنگری در سیستم‌های موجود از طریق قدرت فعالیت‌های هنری است. هنرمندان با حضور در این رقابت توانستند نشان دهند که هنر می‌تواند یک کاتالیزور برای تغییرات جهانی باشد.

او درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: تاکنون بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در زمینه‌های ویدئوآرت، نقاشی و تصویرسازی در کشورهای فرانسه، اسپانیا، لهستان، ایتالیا، مجارستان، چین، هند، صربستان، ایران و... را در کارنامه‌ خود دارم و همچنین رزیدنسی دوماهه در سیته دزآرت پاریس را گذراندم.